سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شهرداری آبادان 250 میلیارد تومان بدهی غیر سازمانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حسن کمری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: در دوره کوتاه از شروع شورای پنجم سعی بر آن بوده که شفاف‌سازی و را سرلوحه کار و هیچ‌گونه موردی از شهروندان پنهان نباشد که خوشبختانه به‌واسطه اهالی رسانه‌ها و فضای مجازی این امر مؤثر بوده است.

وی با اشاره به طرح‌های کلان‌شهری افزود: مشکلات مردم ازجمله مشکلات روزمره و نظافت شهری مشکلات عمرانی آسفالت، فضای سبز و بحث‌های کلانی همچون ایجاد پل‌ها و طرح‌های ویژه  در طول ده ماه گذشته از اولویت شورا بوده است.

رئیس شورای شهر آبادان  تصریح کرد: در سال اول شورای پنجم خدمات شهری بهبود یافته اما با شرایط ایده آل  هنوز فاصله داریم، همچنین در بحث آسفالت پیاده‌رو خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی شش پروژه فعال و چند پروژه در مرحله مناقصه و تأمین طرح، تصویب و تأمین اعتبار هستند.

*وجود 250 میلیارد تومان بدهی غیرسازمانی در شهرداری آبادان

کمری  عنوان کرد: تردد ماشین‌های حوزه نفت و نفت‌کش‌ها باعث ایجاد مشکلات شده‌اند که  با طراحی پل خاص توسط شهرداری در طرح توسعه منطقه آزاد اروند این مشکل برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه شهردار در چه شرایطی شهرداری را به عهده گرفته و آیا میزان بدهی‌ها  شفافیت و روشن است عنوان کرد: شهردار آبادان، این سازمان را با دویست و ۵۰ میلیارد تومان بدهی غیرسازمانی و ۲۸ میلیارد تومان بدهی کارکنان تحویل گرفته و حتی تنها (گریدر) ماشین‌آلات عمرانی شهرداری نیز توقیف‌شده بود.

رئیس شورای شهر آبادان با بیان اینکه بسیاری از مطالبات و آرای قضایی  از سال ۷۹ تا ۹۶  باعث مسدود شدن حساب شهرداری و مشکلات پرداختی ناشی از این قضیه بوده است، گفت: راه‌حل برون‌رفت از این مشکلات را  توجه به انضباط مالی و اداری، بررسی هزینه و کاهش هزینه‌ها، برسی درآمد و افزایش آن، کنترل بدهی‌ها، تمرکز بر هزینه‌ها، مدیریت آن‌ها به‌صورت مشترک توسط شورای شهر و شهرداری موردتوجه است.

کمری اظهار کرد: قراردادهای استیجاری حذف و حقوق و دستمزد بیش‌ازحد مجاز و بدهی‌ها کنترل و کاهش‌یافته، همچنین برای رسیدگی به حساب‌های مالی در فاز اول سال ۹۵ و ۹۶ از یک شرکت حسابداری تقاضای همکاری شده است و گزارش‌ها و اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار خواهیم داد. 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل در رفع مطالبات کارکنان و افزایش درآمد شهرداری بازنشسته کردن نیروهای چهاردرصدی است که از سال ۹۱ انجام‌نشده بود و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌گرفته ۱۲۵ نفر از کارگران مشاغل سخت مشمول بازنشستگی خواهند شد. 

*کاهش 13 میلیارد ریالی هزینه‌های شهرداری با بازنشسته کردن ۱۲۵ نفر از کارگران مشاغل سخت

رئیس شورای شهر آبادان از اعلام اسامی ۲۵۰ نفر دیگر به سازمان تأمین اجتماعی تا پایان تیرماه خبر داد و افزود: حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از پرداخت حقوق شهرداری کاهش و ماهیانه بیش از یک میلیارد صرفه اقتصادی بازنشسته کردن چهار درصدی‌ها برای شهرداری خواهد بود.   

کمری یادآور شد: در حال حاضر شهرداری ۶۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است، همچنین با حقوق ۱۰۰ نفر از این بازنشستگان می‌توان ۱۵۰ نفر نیرو جذب و تأمین حقوق کرد.

وی در مورد طرح ساحل سازی بهمن‌شیر گفت: این پروژه به‌عنوان طرحی با اعتبارات بیشتر از قبل و در سال ۹۷ اجرایی خواهد شد که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و منطقه آزاد اروند منعقد خواهد شد که از برنامه‌های اجرایی  سال جاری خواهد بود.

رئیس شورای شهر آبادان، در پاسخ به این سؤال که آیا کم‌کاری مدیر منطقه سه شهرداری باعث ایجاد حادثه خودسوزی کارگر شهرداری شد، تأکید کرد: با توجه به اینکه اتفاقات منطقه ۳ منجر به فوت یکی از همکاران شد، نمی‌توان یک نفر را مقصر اصلی قضیه عنوان کرد و ما در مقام حقوقی نیستیم که بتوانیم کسی را مقصر جلوه دهیم، به‌عنوان شهروند موضوعات اجتماعی عدم پرداخت حقوق در موعد مقرر و معضلات اجتماعی هم مؤثر بوده و با توجه به مستندات ۱۰ روز قبل از وقوع حادثه واریزی به‌حساب این پرسنل صورت گرفته اما به خاطر ضمانت وام ایشان امکان برداشت از حساب خود را نداشته که این قضیه در حال بررسی است.

کمری در خصوص عزل مدیر منطقه سه توسط شهردار پس از این حادثه بیان کرد: این یک تصمیم مدیریتی بوده حال یا با تصمیم قبلی شهردار یا به احترام افکار عمومی، شهردار تصمیم به جابه‌جایی مدیر منطقه سه گرفته است.

کمری تعامل سازمانی را یکی از سیاست‌های شورا عنوان کرد و اضافه کرد: منطقه آزاد اروند در زمینه اجرای پروژه‌ها همکاری داشته و بسیاری از طرح‌های شهرداری در زمینه‌های عمرانی را حمایت کرده است.

وی گفت: در بحث توسعه اتوبوس‌رانی ۱۲ اتوبوس به ناوگان این سازمان اضافه‌شده و در بحث پسماند و مکانیزه، قراردادهایی با استانداری منعقدشده است، همچنین برای معابر و پیاده‌روها که نیاز همه مناطق شهر است ۹ پروژه تعریف‌شده که شش پروژه پیشرفت فیزیکی و سه پروژه دیگر در مراحل پایانی مناقصات هستند.

رئیس شورای شهر آبادان بیان کرد: به دلیل بحرانی بودن شرایط  مناطق حاشیه شهر طرح اولیه بهسازی به مناطق حاشیه اختصاص داده شده و طرح‌های بهبود معابر هسته مرکزی شهر شامل پیاده‌روها، آسفالت معابر در مردادماه سال ۹۷ اجرایی خواهد شد.

کمری در خصوص نام‌گذاری محلات فاقد نام عنوان کرد: محلات زیادی فاقد نام بوده‌اند، با توجه به نیازسنجی در مناطق مختلف مکان‌های فاقد نام و فاقد تابلو به شهرداری اعلام شد و در سال جاری نصب آن‌ها صورت می‌گیرد.

*از سرگیری بازسازی آبادان پس از 30 سال

وی ادامه داد: بازسازی آبادان در زمینه‌های معابر و فاضلاب که باید در سال ۶۷ صورت می‌گرفت در سال ۹۷ در حال شروع است و امیدواریم در زمینه آسفالت و معابر که از معضلات اصلی مردم هستند قراردادهای پیگیری شده اجرایی شود، همچنین در خصوص کارخانه آسفالت با توجه به اینکه این کارخانه فرسوده و توان تولید نیاز آبادان را ندارد، قرار است کارخانه‌ای با تمام تعلقات خریداری شود و نیاز شهر را تأمین کند. 

رئیس شورای شهر گفت: در بحث اعتبارات عمرانی مشکلی نداریم و هم‌اکنون ۸۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا است که تنها در بحث مطالبات بدهی‌های اجرایی با مشکل روبه‌رو بوده‌ایم.

*پرداخت معوقات و حقوق پرسنل از محل درآمدهای آلایندگی

وی در خصوص  تخصیص اعتبارات حاصل از عوارض آلایندگی گفت: با توجه به تعداد پرسنل و مطالبات ایشان، مبلغی که به‌عنوان عوارض آلایندگی دریافت می‌شود به دلیل اولویت مطالبات صرف حقوق پرسنل می‌شود اما در کنار آن‌ها پروژه‌های زیادی مانند پارک ۱۷ هکتاری در میدان شهدای هسته‌ای، فضای سبز ساحل بهمن‌شیر در حال اجرایی است.

کمری در خصوص علت برخی تجمعات در شهرداری گفت: این تجمعات کارگری بوده که با پرداخت معوقه‌ها و مطالبات کمتر شده و امیدواریم در ماه آینده مبلغی از مطالبات سال ۹۷ پرداخت و این تجمعات به حداقل برسد. 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه اگر کار عمرانی به‌صورت اصولی انجام گیرد زمان‌بر خواهد بود، گفت: زیرساخت‌ها در حال انجام است و آسفالت و ساخت معابر  اولین بار است که به‌صورت اصولی در شهرداری در حال انجام است و اگر تمام پروژه‌های تصویب‌شده تأمین اعتبار شود ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده به نتیجه می‌رسد، سی سال از زمان جنگ می‌گذرد کار خاصی و برنامه هدفمندی تا به حال صورت نگرفته بود تا بتواند اعتماد مردم را جلب کند ولی سعی می‌کنیم در عمل و با اجرای پروژه‌ها اعتماد مردم را بیشتر جلب کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که به‌منظور ایجاد انضباط مالی در درآمدهای شهرداری، تمام موارد به‌صورت الکترونیکی ثبت خواهد شد، ابراز کرد: فرصت‌های خوبی در آبادان ازلحاظ پتانسیل نیروی انسانی و مشارکت‌های مردمی داریم از جمله  که شاید از آن‌ها به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم.

کمری در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری آبادان، خاطرنشان کرد: بیشترین فعالان و هیئت‌های ورزش و انجمن‌های ادبی عربی و فارسی و رسانه‌های فعال و پویا بیشترین آمار و بیشترین انجمن‌های مردم‌نهاد را به‌صورت فعال و رسمی داریم تمام این فرصت‌ها در آبادان وجود دارد و رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در ایجاد ارتباط داشته باشند که امیدواریم این دوره از شورا دوره مهمی برای رفع مشکلات زندگی مردم با همکاری و هم‌فکری مردم باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد