سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خرمشهرهای پیش‌رو؛ گذرگاه‌هایی خطرناک

خبرگزاری فارس: خرمشهرهای پیش‌رو؛ گذرگاه‌هایی خطرناک

عملیات بزرگ «بیت‌المقدس» که خرمشهر قهرمان در آن به آغوش وطن بازگشت، امروز همچنان پرقدرت باید ادامه یابد و خرمشهرهای پیش‌رو، نیازمند وحدت کلمه و تبعیت از ولایت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سوم خرداد یادآور حماسه بزرگی است به نام «فتح خرمشهر»؛ حماسه‌ای که دست الهی در آن نمایان شد و رزمندگان اسلام به مدد امدادهای غیبی و قدرت ایمانشان توانستند بر رژیم تا بن دندان مسلح بعثی چیره شوند و فرزند میهن به آغوش ملت بازگشت.

سوم خردادماه ما را به یاد جمله زیبای شهید محمد جهان‌آرا می‌اندازد که «بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد، آن را دوباره فتح می‌کنیم، مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند».

فتح خرمشهر با همین باورها و عقاید قلبی ممکن شد و صدالبته امروز هم مردم و هم مسؤولان وظایف سنگینی در قبال نشر و ترویج فرهنگ آن بر عهده دارند که هر یک بنا به فراخور موقعیت و مسؤولیت خود باید این وظایف را عملی سازند.

امروز بدون تردید، خرمشهرهای دیگری پیش روی ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که جز با وحدت کلمه و تبعیت از ولایت نمی‌توان از آن‌ها گذر کرد.

عملیات فتح خرمشهر؛ بازگشت خرمی به کشور

سیدشهاب‌الدین چاوشی، استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: سوم خرداد، سرآغاز تحول و رویکرد مردمی و درخشش نظامیان و بسیجیان در دفاع مقدس بود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه سوم خرداد طنین پیروزی را بر پهنه میهن افکند، تصریح کرد: یاد و نام شهیدان خونین‌شهر را که خرمی را به خرمشهر برگرداندند، در سالروز این یوم‌الله گرامی می‌داریم.

چاوشی با تأکید بر اینکه بازپس‌گیری خرمشهر طی یک نبرد جانانه انجام شد، اضافه کرد: این عملیات معادلات دشمن را در طمع‌ورزی آنان به وطن و نظام ما در هم ریخت.

استاندار سمنان با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر انقلاب اسلامی را در قبال زورگویی‌های دشمنان رویین‌تن کرد، تصریح کرد: شهدای خرمشهر با خونشان وطن را نجات دادند و دست قدرت خدا در رهایی این کشور از جور دشمن نمایان شد.

چاوشی با اشاره به اینکه رزمندگان فتح خرمشهر همیشه به‌عنوان قهرمانان ملی و اسلامی وطن خواهند درخشید، اظهار کرد: بذر شجاعت با یاد و عطر آنان در دل‌های جوانان این مرزوبوم پراکنده خواهد شد.

اتحاد ارتش و سپاه؛ خالق عملیاتی پیروزمندانه

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود گفت: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات نیروهای مسلح ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

امیر سرتیپ دوم ستاد علیرضا فخرآبادی ادامه داد: این عملیات با تدبیر شهید صیادشیرازی در اعزام اساتید دانشگاه فرماندهی ستاد به منطقه عملیات و استفاده از تجارب آن‌ها و همکاری بیشتر ارتش و سپاه در جنگ با رژیم بعث عراق انجام شد.

وی با بیان اینکه با رشادت 130 هزار رزمنده، این عملیات در 30 دقیقه بامداد 10 اردیبهشت‌ماه 61 با رمز «یا علی بن ابیطالب (ع)» در محور اهواز- خرمشهر و دشت آزادگان به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش با هدف آزادسازی خرمشهر عزیز آغاز شد، افزود: این عملیات سه هفته ادامه داشت و دشمن در نهایت عقب‌نشینی کرد.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان سمنان با اشاره به اینکه اول خردادماه 61 ارتش رژیم بعثی پاتک بزرگی را برای پس زدن نیروهای ایرانی انجام داد، تصریح کرد: با وجود گستردگی این پاتک، نیروهای ایرانی مقاومت کردند و سرانجام در سوم خرداد 61 خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی به اشغال ارتش رژیم بعث درآمده بود، آزاد ساختند.

فخرآبادی با تأکید بر اینکه با شکست نیروهای عراقی بیش از 19 هزار سرباز عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند، اضافه کرد: نیروهای ایرانی مقادیر قابل‌توجهی از مهمات و ادوات دشمن را به غنیمت گرفتند.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله طرح‌ریزی شد، تصریح کرد: در هر مرحله در قیاس با عملیات ثامن‌الائمه و طریق‌القدس، عملیات بزرگ بود و در مرحله چهارم آزادسازی خرمشهر انجام شد.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان سمنان با اشاره به اینکه نتایج این عملیات با پس‌گیری پنج هزار و 400 مترمربع از خاک ایران ازجمله شهرهای خرمشهر، هویزه و خارج کردن اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه عراق، تأمین مرز و تهدید بصره و تداوم رزم علیه دشمن پیامدهای مثبتی برای ما داشت، افزود: کاهش توان رزمی دشمن از آثار این عملیات بود.

وی ادامه داد: خرمشهر عزیز پس از 578 روز اشغال به دست رژیم بعثی در جریان این عملیات بزرگ و مهم آزاد شد.

فخرآبادی با تأکید بر اینکه کلیه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قهرمان و بسیج مردمی شرکت داشتند، اظهار کرد: این عملیات پیروزمندانه بود و باعث خوشحالی امام راحل بزرگوار شد.

جمهوری اسلامی ایران؛ حرکتی با اقتدار

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیر، امام جمعه ایوانکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایوانکی اظهار کرد: سوم خرداد، یادآور آزادسازی خرمشهر، شهر خون و قیام است.

وی ادامه داد: در سالروز سوم خرداد یاد فرمایش ماندگار امام خمینی (ره) می‌افتیم که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

کشمیر با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر از صفحات زرین دوران هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: رزمندگان ما با سلاح ایمان خرمشهر را از دست رژیم بعث عراق خارج کردند.

امام جمعه ایوانکی با بیان اینکه امنیت و اقتدار کشور به برکت خون شهدای تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است، اضافه کرد: باید از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

کشمیر با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به مرز اقتدار به رهبری امام خامنه‌ای و وحدت ملت رسیده است، اظهار کرد: باید پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم.

توطئه‌های استکبار جهانی؛ انتقام شکست بزرگ

امام جمعه موقت سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در سالروز آزادسازی خرمشهر می‌گوید: سالروز آزادسازی خرمشهر خاطره‌انگیزترین روز دوران دفاع مقدس است که شهر خون و قیام با رشادت رزمندگان اسلام آزاد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس در تاریخ کشورمان تنها جنگی بود که در جریان آن حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت برابر توطئه‌های استکبار جهانی است، تصریح کرد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا در دوران جنگ تحمیلی شکست بزرگی خوردند.

امام جمعه موقت سمنان با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدای تاریخ انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم هستیم، اضافه کرد: این عزیزان رفتند تا ما در آرامش و امنیت زندگی کنیم.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: باید هر لحظه یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه باید ابعاد مختلف دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود، اظهار کرد: جوانان باید بدانند امنیت و آرامش امروز به‌راحتی به دست نیامده است.

ایثارگری دیروز؛ اقتدار امروز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در همین زمینه به فارس می‌گوید: سوم خرداد به‌واسطه اهمیتی که در تاریخ ملی کشورمان دارد، به‌عنوان نقطه عطفی در دفاع یک ملت از کشور و کیان و حیثت خود مطرح است.

سعید ناجی تصریح کرد: این روز اهمیت ویژه‌ای دارد و این افتخار بزرگ نصیب خانواده‌های شهدای فتح خرمشهر شده است که در این امر مهم و افتخار بزرگ تاریخی سهیم باشند.

وی تصریح کرد: این افتخار را داریم که کشور ما با رشادت‌ها، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام از آسیب دور بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: در گذشته تقریباً همه دنیا تلاش می‌کردند تا در کنار عراق برای آسیب زدن به ایران و تغییر اساسی در نظام اسلامی در میدان باشند.

ناجی گفت: شهدا ایستادگی و مقاومت کردند و بزرگ‌ترین مرحله از ایثار را به نمایش گذاشتند تا اتفاقات ناگوار برای کشور تکرار نشود.

وی افزود: کشور ما در طول دوران مختلف هم شاهد ایثارگری‌ها و هم شکست‌ها بوده است و از دست دادن بخش بزرگی از خاک ایران با ایثارگری‌های آگاهانه و شناخت از کشور دور شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: کشور با رشادت رزمندگان مصون مانده و با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، امروز وحدت و انسجام مردم در همه حوزه‌ها وجود دارد.

ناجی بیان کرد: زمینه اینکه دشمنان و بدخواهان فکر تعرض به کشور را داشته باشند، از بین رفته و این نتیجه ایثارگری‌ها، تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و تحمل خانواده معزز شهداست که دستشان را می‌بوسیم و از خانواده شهدا درس‌های زیادی می‌آموزیم.

وی تصریح کرد: این درس‌ها در مواجهه شدن در موضوعات و مسائل روز و رسیدگی به امور مردم مفید بوده و امروز باید از مسائلی که ممکن است ما را در رسیدگی به خانواده معظم شهدا دچار غفلت کند، دوری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دیدار با خانواده شهدا کمک می‌کند تا غفلت‌ها به حداقل برسد و در لابه‌لای این دیدارها، از نظرات و انتقادات دل‌چسب و خوب آن‌ها هم استفاده می‌کنیم.

ناجی بیان داشت: ما کماکان پای خون شهدا ایستاده‌ایم و اجازه نخواهیم داد تا خون شهدا هدر رود یا نادیده گرفته شود.

هراس امروز؛ قدرت موشکی و دفاعی ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد، مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و دست خدا همیشه پشت و پناه نظام جمهوری اسلامی و میهن عزیز ما بوده است.

وی ادامه داد: حادثه طبس، هشت سال دفاع مقدس و رخدادهای دیگر تاریخ انقلاب اسلامی بیانگر این واقعیت است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با تأکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر بیانگر قدرت ایمان مقابل تهاجم دشمنی با حماقت استکباران عالم است، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران توسط دشمن غصب شود.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه استکبار جهانی امروز می‌خواهد جلوی اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان اسلام بگیرد، اضافه کرد: شیطنت‌های اخیر آن‌ها در همین راستا است.

وی با بیان اینکه دشمنان از قدرت موشکی و دفاعی ایران اسلامی هراس دارند، اظهار کرد: خودشان می‌دانند امکان پیروزی در نبرد نظامی را با ایران ندارند به سمت تحریم‌ها گرایش پیداکرده‌اند.

سینما و تلویزیون؛ مسؤول نشر ارزش‌های دفاع مقدس

ابراهیم اصغری، از یادگاران دوران دفاع مقدس و سینما و تلویزیون هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: طعم شیرین آزادسازی خرمشهر هیچ‌گاه از کام ملت ایران نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر به فرموده امام خمینی (ره) الهی بود و «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر عظمت قدرت ایمان به خدا را برابر قدرت‌های پوشالی دنیا نشان می‌دهد.

این یادگار دفاع مقدس با تأکید بر اینکه رزمندگان اسلام خرمشهر را از چنگال دشمن تا بن دندان مسلح خارج کردند، اضافه کرد: رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی و غرب سناریوی حمله و تجاوز به ایران را عملیاتی کرد.

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه سینما و تلویزیون باید در بحث تصویرسازی ابعاد آزادسازی خرمشهر جدی‌تر وارد میدان شوند، تصریح کرد: فیلم‌های زیادی باید در جهت انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و آینده ساخته شود.

اصغری با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در جبهه تهاجم نرم دنبال تخریب ارزش‌های ما هستند، اظهار کرد: ما هم در نقطه مقابل باید ارزش‌هایمان را به نسل جوان منتقل کنیم.

خرمشهرهای پیش‌رو؛ نیازمند وحدت کلمه و تبعیت از ولایت

یک راوی دفاع مقدس و از رزمندگان و فرماندهان جنگ تحمیلی نیز به فارس گفت: فتح خرمشهر یک رمز ظاهری داشت به نام «علی ابن ابیطالب (ع)» که در عملیات بیت‌المقدس از آن استفاده شد.

عباس کاشیان افزود: این عملیات دارای یک رمز باطنی، فلسفی و عمیق هم بود و از خرمشهرهای پیش رو با وحدت کلمه و تبعیت از ولایت می‌توان با موفقیت گذر کرد.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام مردم رمز پیروزی است، یادآور شد: وقتی در عملیات بیت‌المقدس 15 تا 20 هزار نفر از نیروهای عراقی به‌صورت دسته‌جمعی اسیر می‌شوند، یک ماجرای مافوق طبیعت در آن دخیل بوده و آن معجزه الهی است.

این فرمانده جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر یک صفحه درخشان از صحیفه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: به برکت مجاهدت ایثارگران و خون شهدا، دستاوردهای بزرگی در این کشور حاصل شده که همگی باید قدر آن را بدانیم و با خدمت شایسته می‌توان دین خود را به مردم و این انقلاب ادا کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز چهار هزار و 500 اتاق فکر در دنیا علیه ایران فعال بوده که دو هزار و 500 فقره آن به‌تنهایی در آمریکاست؛ ما هر چه می‌توانیم باید بصیرت و بینش خود را ارتقا داده تا بتوانیم مقابل دسیسه‌های شیطانی ایستادگی کنیم.

کاشیان بیان کرد: باید از فتح خرمشهر درس آموخته و آن را در زندگی به کار بندیم.

این قیام ادامه دارد

به هر تقدیر، این قیام ادامه دارد. جوشش مردمی مسلمان برای صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی و رساندن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست صاحب اصلی‌اش یعنی صاحب‌الزمان (عج) امروز باید با قدرت بیشتری شکل گیرد.

خرمشهرهای زیادی در پیش است که به تکیه‌گاهی به نام قدرت ایمان نیاز دارد. مردم کشورمان بدون تردید، امروز هم به مدد الهی از این گذرگاه‌های خطرناک عبور خواهند کرد.

گزارش از: غلام‌رضا کریمی‌محمدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد