سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نکاتی پیرامون سفر سفیر برزیل به آبادان

سفیر برزیل در ایران فردا به آبادان سفر می‌کند و باید دید که مسئولان خوزستان و آبادان توانایی استفاده از فرصت پیش آمده را دارند یا خیر.

رودریگو دی آزردو سانتوس سفیر جمهوری  برزیل در ایران که در برنامه تلویزیونی سفیران حضور داشت با نقش‌آفرینی رسانه ملی در این برنامه روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه امسال عازم آبادان می‌شود. در این سفر عبدالله عبدی تهیه‌کننده، کارگردان و مجری برنامه سفیران نیز وی را همراهی می‌کند.

به‌سادگی می‌توان دریافت که رسانه‌ها در توسعه ارتباطات بین فرهنگی در سطوح ملی و فراملی بسیار مؤثر هستند. ملت‌ها در جهان متغیر و بدون مرز کنونی، وارد فضایی شده‌اند که اقدامات و فعالیت‌هایشان به‌طور اجتناب‌ناپذیری تحت تأثیر رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

نگاه متفاوت به دیپلماسی عمومی از سوی رسانه ملی می‌تواند بر تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و نشان دادن چهره واقعی ایران اسلامی به جهان باشد. جهانی که در معرض سخن‌پراکنی‌های کارتل‌های رسانه‌ای صهیونیستی به سیاه نمایی از چهره پاک ایران عزیز هستند.

اصحاب رسانه، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به‌عنوان جهادگران جنگ نرم از ظرفیت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد تحول در ارتباطات بین‌المللی استفاده می‌کنند که نمونه فاخر آن جریان سازی برنامه سفیران از رسانه ملی بود که با حفظ شان و جایگاه ایران و ایرانی به‌عنوان مهد تمدن خاورمیانه توانست با طرح موضوع به شیوه‌ای هوشمندانه و هنرمندانه شرایط برای حضور سفیر برزیل در شهرآبادان را مهیا کند.

حال نوبت مسئولان و مقامات شهری است که از این فرصت در جهت تأمین منافع ملی استفاده کنند. در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، مسئولان خوزستان و آبادان چه اندازه می‌توانند کالای ایرانی تولیدشده توسط جوانان آبادانی را به سفیر برزیل معرفی کنند؟ آیا برنامه‌ریزی هدفمند و خلق اتفاقات مهم و فرصت‌های همکاری‌های دوجانبه طراحی‌شده است؟ بعدازاین سفر چند شرکت آبادانی می‌توانند به برزیل محصولاتشان را صادر کنند؟ آیا مسئولان شهرآبادان زمینه سرمایه‌گذاری پروژه‌های مشخصی را در دستور کار خود دارند؟

امیدواریم با برنامه‌ریزی درست، اصولی و اجرایی اقداماتی ارزشمند برای آبادانی و توسعه آبادان در این رخداد صورت پذیرد و باعث نشاط و پیشرفت روزافزون مردم این خطه از ایران عزیز شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد