سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

۴۰۰ میلیارد تومان از سهم نفت خوزستان پرداخت نشده است

نفت گاز
شناسهٔ خبر: 4275831 -
اهواز ـ نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس گفت: باوجوداینکه قرار بود سهم خوزستان از نفت این استان را متحول کند ولی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از این سهم هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال محمدیان شب گذشته در نشست شورای برنامه‌ریزی توسعه استان خوزستان با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به اعتقاد من که عضوی از کمیسیون عمران هستم راه نجات و توسعه استان توجه ویژه به مرکز استان است. شهر اهواز باید الگویی برای سایر شهرها و شهرداری‌ها باشد.

وی افزود: یک سوم جمعیت استان در مرکز استان ساکن هستند که معادل یک و نیم میلیون نفر است و از این جمعیت هم باز یک سوم حاشیه‌نشین هستند. استانی که عنوان قطب اقتصادی و قلب تپنده اقتصاد کشور را دارد با داشتن ظرفیت‌های بالای نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی در بحث حاشیه‌نشینی وضع نامناسبی دارد.

محمدیان با طرح این سؤال که سهم قانونی استان خوزستان از نفت در توسعه عمرانی چقدر است؟ گفت: اگر نیاز باشد طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت مطرح شود و این موضوع باید پیگیری شود. از سهم نفت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت نشده و از نزدیک امروز جاده‌های ناامن خوزستان را اعضای کمیسیون دیدند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌عدالتی در جاده‌های کشور اظهار کرد: از شیراز تا گچساران و بهبهان، جاده دو بانده است ولی وارد خوزستان که می‌شوید، ناگهان یک بانده می‌شود و باعث بروز تصادف جاده‌ای می‌شود و بعد مجروحان هم به بیمارستان‌های فاقد امکانات منتقل می‌شوند.

محمدیان با انتقاد از کمبود امکاناتی درمانی و بهداشتی در استان خوزستان اظهار کرد: گاها در برخی شهرستان‌ها، ۲۰۰ نفر در صف پذیرش یک پزشک عمومی قرار می‌گیرند.

وی گفت: خوزستان در توسعه انتقال بار رتبه اول کشور را دارد ولی در توسعه جاده‌ای رتبه چهارم کشور را دارد که این عدم توازن منجر به بروز مشکلات می‌شود و برای حل آنها باید این عدم تناسب‌ها را رفع کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد