سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کاهش 65 درصدی ورودی آب به سدهای خوزستان

معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: ورودی به مخازن آبی و سدهای ما نیز حدود ۶۵ درصد کاهش داشته این است و ۱۲ میلیارد مترمکعب از مخازن سدهای استان خالی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هوشنگ حسونی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری بحران خشکسالی و کمبود آب در استان خوزستان اظهار کرد: در سال آبی‌ جاری، میزان بارش‌ها حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است و درحالی‌که حد مطلوب و متوسط بارش حدود ۲۹۱ میلی‌متر است، تا امروز و با در نظر گرفتن بارش‌های چند روز قبل در استان، به ۲۰۳ میلی‌متر بارش رسیده‌ایم.

وی افزود: ورودی به مخازن آبی و سدهای ما نیز حدود ۶۵ درصد کاهش داشته این است و ۱۲ میلیارد مترمکعب از مخازن سدهای استان خالی هستند.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در ادامه بهار و تا اواسط خردادماه خوزستان در وضعیت بسیار خشک قرار خواهد داشت.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای شش‌ماهه دوم سال آبی‌ یعنی از فروردین‌ماه تا شهریور سال جاری انجام‌شده است و طبق اولویت‌بندی انجام‌شده، اولویت اول ما تأمین آب شرب به‌صورت صد درصد از نظر کمیت و با کیفیت بالا است.

حسونی زاده افزود: تأمین آب کشت‌های دائم مانند نخیلات، باغات و خوراک دام مانند یونجه و همچنین تأمین آب صنایع در خدمت آب شرب و تولید مواد غذایی اولویت‌های دوم و سوم ما در خوزستان هستند و چنانچه پس از تأمین آب این اولویت‌ها آبی باقی بماند با توجه به شرایط، برای دیگر مصارف از جمله کشاورزی از ذخیره آبی استفاده خواهیم کرد.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق اظهار کرد: متأسفانه در سال گذشته در بالادست رعایت مصارف و سهمیه نشد و حتی اسراف باعث بروز مشکلاتی از قبیل بالا رفتن شوری آب در آبادان و خرمشهر نیز شد که ما بسیاری از این موارد اسراف در ابعاد بزرگ در بالادست را از طریق قضائی پیگیری کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که آیا با توجه به وجود کم‌آبی در تابستان قطعی برق نیز در استان خواهیم داشت یا خیر، پاسخ داد: جلسات متعددی را در این‌باره با مسئولان وزارت نیرو و برق منطقه‌ای برگزار کرده‌ایم و از آبان ماه سال قبل این هشدار را درباره کمبود ذخایر آب خوزستان به آن‌ها داده‌ایم و تا جایی که اطلاع دارم به دنبال این هستند که با مدیریت منابع، کار به جیره‌بندی برق نکشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد