سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مهمترین رویدادهای فرهنگی خوزستان در سال 96

در سالی که گذشت شاهد رخدادهای مهمی در حوزه فرهنگ بودیم، در این گزارش، به برخی از اتفاقات مهم فرهنگی استان خوزستان در سال 1396 می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سال 96 با همه شیرینی‌ها و تلخی‌هایش به پایان رسید. در سالی که گذشت شاهد رخدادهای مهمی در حوزه فرهنگ بودیم، در این گزارش، به برخی از اتفاقات مهم فرهنگی استان خوزستان در سال 1396 می‌پردازیم.

جشنواره مردمی فیلم عمار

جشنواره مردمی فیلم عمار از سال 1389 کار خود را  آغاز کرد. در این جشنواره فیلم‌های کوتاهی با مضامین تاریخ و هویت کشور ایران، اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس، مدافعین حرم، راهیان نور و سبک زندگی اسلامی اکران شد.

بیش از 100 اثر از 3 هزار اثر راه یافته به دبیرخانه جشنواره عمار متعلق به استان خوزستان بود. آثار برگزیده جشنواره عمار در روزهای 4 و 5 بهمن ماه سال 96 در سینما اکسین اهواز اکران شد‌.

یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان

یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان است که از 7 تا 12 بهمن سال 96 در محل نمایشگاه دائمی استان خوزستان واقع در کیانپارس اهواز برگزار شد.

در این نمایشگاه 469 ناشر شرکت کردند. از این تعداد 26 ناشر عربی به صورت تخصصی آثار و تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

تعداد عناوین کتاب‌های داخلی در این نمایشگاه 66 هزار و 290 عنوان و کتاب‌های خارجی هشت هزار و 600 عنوان بود.

ششمین جشنواره استانی فیلم کوتاه

ششمین جشنواره استانی فیلم کوتاه بعد از پنج سال وقفه، در تاریخ 5 تا 7 بهمن سال 96 در استان خوزستان برگزار شد.

160 فیلم کوتاه از سوی فیلمسازان جوان خوزستانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از میان آنها 50 فیلم از 60 ثانیه تا 40 دقیقه‌ای در سینما هلال اهواز به نمایش گذاشته شد.

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر بعد از سه سال وقفه 16 تا 27 بهمن ماه سال 96 در سینما هلال و سینما ساحل اهواز برگزار شد و همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران 20 فیلم در اهواز اکران شد.

پانزدهمین جشنواره موسیقی استان خوزستان

این جشنواره از 18 تا 21 بهمن ماه سال 96 در اهواز برگزار شد. در این جشنواره گروه‌های مختلف هنری از سراسر استان شرکت کردند.

جشنواره ملی عکس فجر ماهشهر

در این جشنواره اردوی سه روزه ویژه عکاسان کشور جهت بازدید از مناطق مختلف ماشهر برگزار شد و عکاسان با ارسال عکس‌هایی از این سفر در این جشنواره شرکت کردند.

راهیان نور

استان خوزستان به عنوان میزبان اصلی حرکت عظیم فرهنگی بصیرتی راهیان نور شناخته می‌شود. زائرین سرزمین نور در طول سال به ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی به این استان سفر می‌کنند و از یادمان‌های دفاع مقدس و مزار مطهر شهدا بازدید می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد