سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نوروز 97 در باغملک چه خبر است؟

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان باغملک گفت: به مناسبت نوروز برای نخستین بار نمایشگاه مردم‎شناسی در 2 منطقه گردشگری رباط و قلعه‎تل برپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، جهانگیر پیروزاده در این باره اظهارکرد: برپایی نمایشگاه مردم‌شناسی و اجرای موسیقی محلی، برپایی سیاه چادر، برپایی نمایشگاه مردم‌شناسی در منطقه گردشگری رباط، پخت نان محلی در شهر میداوود، برپایی سفره هفت سین در میدان ورودی شهر باغملک و قلعه‌تل از  برنامه‌های نوروزی شهرستان باغملک است.

پیروزاده ادامه داد: جلسه‌ای در دفتر شهردار قلعه‌تل با حضور شهردار و اعضای شورای شهر قلعه‌تل در خصوص استقبال از مهمانان نوروزی و برپایی نمایشگاه مردم‌شناسی برگزار شد. 

وی با بیان این که تصمیم گرفته شد وسایل و ابزارآلات سنتی در معرض دید مردم گذاشته شود ادامه داد: قلعه شهر قلعه‌تل یک اثر ملی است که هر ساله مهمانان زیادی از سراسر استان و دیگر نقاط کشور برای بازدید از آن به باغملک می آیند.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان باغملک افزود: برای نخستین بار تصمیم گرفته شد که در این قلعه که در زمان قاجار بنا شده است برای بازدید مهمانان نوروزی یک نمایشگاه مردم‌شناسی در محل قلعه برگزار و در کنار آن به اجرای موسیقی سنتی پرداخته شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد