سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عذرخواهی رسمی دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت ایران

معاون سیاسی وزیرامورخارجه با اشاره به تعرض تعدادی از افراد به سفارت ایران در انگلیس در اواخر هفته گذشته اظهار کرد: دولت انگلیس در این زمینه در دو حوزه کوتاهی کرده است.

به گزارش ایسنا،سید عباس عراقچی پس از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار کرد: موضوع اول این است که از قبل تمهیدات لازم را برای جلوگیری از این موضوع نیندیشیده بود و از قوع این موضوع جلوگیری نکرده بود. از طرف دیگر دولت لندن در اتمام ماجرا تعلل نشان داد در حالیکه این ماجرا خیلی سریعتر می توانست اتمام پیدا کند دو ساعت طول کشید.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه این دو موضوع را در کنار مجازات عاملان این قضیه از دولت انگلیس پیگیری کرده‌ایم، تصریح کرد: دولت انگلیس رسما عذرخواهی کرده، اظهار تاسف کرده است و کلمه عذرخواهی را به کار برده است. از دیگر سو تعهد کرده که امنیت سفارت را افزایش دهد و این کار را نیز در حال حاضر انجام داده و پلیس در کنار سفارت مستقر شده است. روال محاکمه تعرض کنندگان نیز در جریان است.

عراقچی همچنین با اشاره به حادثه تعرض به محل اقامت سفیر ایران در اتریش تاکید کرد: ما در وزارت خارجه به صورت جدی موضوع امنیت سفارتخانه‌هایمان را پیگیری می کنیم و در این زمینه نیز تماسهایی را با کشورهای اروپایی داشته‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد