سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آیا عقلانی است با انتقال آب، کشاورزی خوزستان را نصف کنید

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان بابیان اینکه چنانچه آب خوزستان منتقل نشود میزان کارآمدی زمین‌های کشاورزی خوزستان دو برابر است، گفت: آیا عقلانی است که به دست خودمان کارآمدی کشاورزی خوزستان را نصف کنیم و آب استان به‌جای دیگر منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری عصر امروز در نشست شورای اداری خوزستان با اشاره به راه اندازه نمایندگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در اهواز، اظهار کرد: دفاتر این مجمع برحسب نیاز در برخی استان‌های کشور راه‌اندازی شد تا از این طریق انتشارات مجمع در بحث ولایت به دست مردم برسد.

وی بابیان اینکه پیگیری اهداف مجمع در برخی شهرهای استان همچون سوسنگرد، شادگان، خرمشهر و... بیشتر احساس می‌شد، افزود: برنامه‌های مجمع گاهاً به شکل منطقی و در بعضی مواقع با حضور مدعوینی از کشورهای عراق، لبنان و سوریه در قالب برنامه‌های مداحی، قرائت شعر عربی و...برگزار می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به برخی تحرکات گروه‌های تکفیری در سطح منطقه، گفت: برای مقابله با این تحرکات نیاز داشتیم از طریق این مجمع در موضع قدرت قرار بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه اکنون وضعیت ما در مقابله با جریانات تکفیری در حالت کنترل قرار دارد، عنوان کرد: گروه‌های مخالف و معاند اسلام از طریق راه‌اندازی شبکه‌های گوناگون با گرایش سیاسی و تجزیه‌طلبی به دنبال ایجاد دودستگی در جامعه ما هستند.

آیت‌الله موسوی جزایری در بخش دیگری از صحبت‌های خود مردم خوزستان را در مقوله کشاورزی متخصص دانست و افزود: بسیاری از کارشناسان کشاورزی معتقدند خوزستان به دلیل برخورداری از منابع طبیعی مانند آب‌وخاک مناسب همچنین اقلیم خوب در طول سال، 3 فصل کشت و دست‌کم 2 فصل کشت می‌تواند داشته باشد.

وی بابیان اینکه چنانچه آب خوزستان منتقل نشود میزان کارآمدی زمین‌های کشاورزی خوزستان دو برابر است، بیان کرد: آیا عقلانی است که به دست خودمان کارآمدی کشاورزی خوزستان را نصف کنیم و آب استان به‌جای دیگر منتقل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با انتقاد از اینکه میان 5 هزار طرح کشاورزی ثبت‌شده در سامانه کشوری تنها 270 طرح به خوزستان ارتباط دارد، گفت: این فاجعه‌ای است که ناشی از بی‌اطلاعی ما است.

وی افزود: به دلیل همین بی‌اطلاعی مردم منطقه کوی علوی اهواز از ثبت‌نام و دریافت سهام عدالت عقب ماندند که پس از پیگیری مردم در مساجد و در اماکن مربوطه اقدام به ثبت‌نام کردند.

آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: انتظار می‌رود به‌منظور اطلاع کشاورزان از ثبت‌نام در سامانه کشوری اطلاع‌رسانی آن‌ها از طریق شوراهای اسلامی روستاها انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد