سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شاهد کاهش چشمگیر بروز گردوغبار در خوزستان بوده‌ایم!

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:برای مقابله با موضوع ریزگرد ها مجموعه‌های نفتی گام‌های مثبتی برداشته‌اند به نحوی که شاهد کاهش چشمگیر در بروز گردوغبار در استان بوده‌ایم


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده ظهر امروز، در نخستین نشست تخصصی هم‌اندیشی چالش‌های زیست‌محیطی خوزستان که با محوریت «حیات خوزستان» در محل موسسه فرهنگی میعاد نور برگزار شد، با بیان اینکه در تصمیماتی که در رابطه با محیط زیست می‌گیریم باید تمام جوانب را در نظر داشت اظهار کرد: ظرف ۲۰ سال گذشته براثر کاهش بارندگی‌ها و بروز خشک‌سالی تمام حوزه غرب آسیا با پدیده گردوغبار مواجه شده است.

وی با تأکید بر اینکه از چند سال گذشته اقدامات مهمی برای مقابله با موضوع  ریزگرد ها در داخل و خارج صورت گرفته است، بیان کرد: در این زمینه مجموعه‌های نفتی نیز گام‌های مثبتی برداشته‌اند به نحوی که شاهد کاهش چشمگیر در بروز گردوغبار در استان بوده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، رایزنی با مقامات عراقی را یکی دیگر از عوامل کاهش گردوغبار در استان عنوان کرد و گفت: تمام ورودی‌های دجله لایروبی و بازگشایی‌شده‌اند و آب رودخانه فرات با احداث 20 تا 30 کیلومتر کانال به سمت هور مرکزی و هور العماره هدایت شده است.

لاهیجان زاده با بیان اینکه هور مرکزی و هور العماره از کانون‌های اصلی گردوغبار برون‌مرزی به شمار می‌آیند، عنوان کرد: با این اقدام تقریباً بیش از ۲۰۰ هکتار از هورهای عراق به زیر آب رفت است.

 وی با بیان اینکه استان خوزستان در مرکزیت ۳ جهت باد شمال غربی، غربی و جنوبی قرار دارد که عمدتاً سبب خاکی شدن هوا می‌شود، عنوان کرد:  : بارش باران می‌تواند کانون‌ها را تثبیت و کمتر شاهد ایجاد گردوخاک باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد