سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رشد 25 درصدی صادرات غیرنفتی در خوزستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: خوزستان در 10 ماهه اول امسال حدود 10 میلیارد دلار صادرات داشت که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عصر امروز و با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق بازرگانی تهران، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، سفیر کشور عراق در ایران، آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خوزستان ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افتتاح شد.

 شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز در آئین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی خوزستان در 10 ماهه نخست سال 96، اظهار کرد: خوزستان در 10 ماهه اول امسال حدود 10 میلیارد دلار صادرات داشت که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

وی گفت: صادرات غیرنفتی خوزستان در بخش کشاورزی، صنایع‌دستی، صنایع غذایی، پتروشیمی و...است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بابیان اینکه بخش خصوصی در هیچ جای کشور بدون دغدغه فعالیت نمی‌کند، عنوان کرد: باوجود برخورداری خوزستان از ظرفیت‌های اقتصادی اما فعالان اقتصادی با چالش‌های بسیاری در حوزه صادرات مواجه هستند.

عموری افزود: رشد 25 درصدی صادرات در خوزستان ناشی از اعزام هیئت‌های بازرگانی به کشورهای عراق، عمان، قطر و کویت است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط کشتیرانی از بندر خرمشهر به بندر صحار عمان گفت: راه‌اندازی این خط به دنبال نیازسنجی اتاق بازرگانی و در جهت رونق‌بخش تجاری استان و رفع موانع صادرات صورت گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز افزود: درصدد هستیم خطوط مستقیم کشتیرانی به کویت و دوحه باهدف کشف بازارهای جدید و رونق صادرات راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به رتبه استان خوزستان در تولید ماهیان گرمابی و با توجه به مشکلات استان در این بخش بیان کرد: جلسات متعددی برای حل معضلات مربوط به ماهیان گرمابی برگزار شد اما معضلات آن همچنان حل‌نشده است.

عموری با تأکید بر رونق‌بخش گردشگری همراه با ایجاد زیرساخت‌های لازم بیان کرد: دفتر صدور ویزای فرودگاه در اهواز افتتاح شد که با افتتاح این دفتر شهروندان می‌توانند ویزای 180 کشور را از طریق این دفتر تهیه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد