سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قبوض برق 88 درصد خوزستانی‌ها به هیچ وجه بالا نیست

معاون وزیر نیرو گفت: مصرف برق 88 درصد مشترکین خوزستان زیر الگوی مصرف است و در ماه حداکثر 3000 یا 3500 کیلووات برق مصرف می‌کنند و به هیچ وجه مبلغ قبوض برق آنها بالا نیست.

هوشنگ فلاحتیان بعداز ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول طرح دائم پست 132 کیلو ولتی کوی ملت اهواز، اظهار کرد: مصرف برق 88 درصد مشترکین خوزستان زیر الگوی مصرف است و در ماه حداکثر 3000 یا 3500 کیلووات برق مصرف می‌کنند و به هیچ وجه مبلغ قبوض برق آن‌ها بالا نیست.

وی بابیان اینکه خوزستان ارزان‌ترین برق کشور را دارد، گفت: دو سطح برای مصرف برق مشترکان خوزستان در نظر گرفته شده است. مشترکانی که در ماه حداکثر تا 3000 کیلووات و در برخی از شهرها 3500 کیلووات برق مصرف می‌کنند مشمول تعرفه گرمسیری 1 به مدت 9 ماه از سال می‌شوند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از همه شهروندان خوزستانی درخواست کرد که به ویژه در تابستان 5 تا 10 درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند و عنوان کرد: مردم در دو ماه تیر و مرداد به ویژه در ساعات 12 تا 4 بعدازظهر بیشترین برق را مصرف می‌کنند و با توجه به خشک‌سالی و کاهش بارش باران در صورت افزایش گرما در تابستان سال آینده شاهد افزایش مصرف برق خواهیم بود.

وی افزود: بیشتر از 50 روز در تابستان سال جاری در خوزستان، درجه حرارت بالای 50 درجه سانتی‌گراد بوده است و در این حالت به صورت طبیعی تأسیسات برق تحت تنش‌های حرارتی قرارگرفته و بازدهی اولیه را ندارند.

فلاحتیان با اشاره به قطعی پیاپی برق در بهمن 95 در اهواز، گفت: پس از آن حوادث برنامه ریزی‌های منسجمی در استان خوزستان انجام گرفت و سیستم تعمیر و نگهداری شبکه‌های برق استان تحول اساسی یافت. اکنون بیش از 30 گروه عملیاتی خط گرم در سطح استان نسبت به بهینه‌سازی و انجام تعمیرات لازم برای آماده‌سازی شبکه برق خوزستان در تابستان 97 فعالیت می‌کنند.

وی افزود: عملیات در خط گرم به این معنی است که همکاران ما بر روی خطوط برق‌دار کار می‌کنند بدون آنکه مشترکین و شهروندان با خاموشی برق مواجه شوند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های با بیشترین برق مصرفی است، اظهار کرد: باید زیرساخت‌های برق از جمله ظرفیت نیروگاهی مورد نیاز و پست‌های برق در ولتاژهای 11، 33، 132، 230 و 400 کیلوولت را در سطح استان به میزان مورد نیاز برای عبور از پیک بار مصرف در تابستان سال 97 آماده کنیم.

وی گفت: در ارتباط با بخش زیرساخت‌های شبکه انتقال و فوق توزیع در استان، پروژه‌هایی با اعتبار 210 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بخشی از آنها امروز و فردا به بهره‌برداری می‌رسند. از جمله این پروژه‌ها پست 400 کیلو ولت باغملک و افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت باغملک است که فردا صبح افتتاح می‌شوند.

فلاحتیان بیان کرد: به شرکت برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع خوزستان مجوز انجام مناقصات مورد نیاز شبکه برق خوزستان داده شده تا با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در سطح شبکه انتقال، توزیع و فوق توزیع، برق مطمئن و پایدار داشته باشیم.

وی افزود: با مصوبه دولت قرار بر این است که در ظرف سه سال 1500 میلیارد تومان به صنعت برق خوزستان تزریق شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد