سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وعده رئیس جمهور برای برگزاری جلسه دولتی‌ها و نمایندگان درباره مسئله انتقال آب

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: صحبت‌هایی با رئیس جمهور در حاشیه مجلس داشتیم و روحانی وعده برگزاری جلسه‌ای با حضور مجمع نمایندگان خوزستان، مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت نیرو را داد.

علی عسکر ظاهری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به نامه محرمانه انتقال آب خوزستان و واکنش‌های پس از آن اظهار کرد: صحبت‌هایی با رئیس جمهور در حاشیه مجلس داشتیم و روحانی وعده برگزاری جلسه‌ای با حضور مجمع نمایندگان خوزستان، مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت نیرو را داد.

وی با بیان اینکه ابزار قانونی نمایندگان برای دفاع از حق مردم تذکر و طرح سوال است، گفت: همه ما به‌عنوان یک ایرانی برای کشور ارزش قائل هستیم و می‌خواهیم مشکلات حل شود اما براساس اسناد و شواهد خوزستان دچار کم آبی است و به همین دلیل طرح سوال از رئیس جمهور را پیگیری کردیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز طرح احیای اراضی دشت‌های خوزستان که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده روی زمین مانده و از طرفی حقابه بسیاری از زمین‌های کشاورزی استان اختصاص نیافته است. به این موارد بی‌آبی تالاب‌ها و مسئله‌ ریزگرد‌ها را نیز اضافه کنید که با وجود این موارد به نظر نمی‌آید آب اضافه‌ای در خوزستان باشد.

وی بیان کرد: استفاده و دسترسی همه ایرانیان به آب شرب سالم و کافی جزو آرزوهای ما است اما می‌بینیم که مشکل آب بی‌کیفیت برای مصارف آشامیدنی یکی از مشکلات بزرگ خوزستانی‌ها است.

ظاهری با بیان اینکه آمایش سرزمینی به معنی استفاده از منابع در‌‌ همان نقطه از سرزمین است، عنوان کرد: انتقال آب کارون برای مصارف کشاورزی و صنعتی با هزینه تمام شده گران‌تر به صلاح کشور نیست.

وی با بیان اینکه استفاده از منابع خوزستان در این استان جزو حقوق عمومی مردم است، اظهار کرد: مگر می‌شود منابع دیگر استان‌ها را برای استفاده در خوزستان منتقل کرد؟.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعی که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره بحث کشت و صنعت‌ها بیان کرد مورد عجیبی است، چرا که این صنایع محصول کار خود کلانتری در زمان وزارتش بوده و اگر انتقادی در مصرف زیاد آب در کشت و صنعت‌ها وجود دارد به شخص آقای کلانتری وارد است.

وی بیان کرد: ما امیدواریم مسئله به سوال از رئیس جمهور نرسد و مسئولان جوری تدبیر کنند که به صلاح مردم باشد. خوزستانی‌ها بسیار وسیع فکر می‌کنند و اینگونه نیستند که حقی بالا‌تر از حق دیگر استان‌های کشور برای خود قائل باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از صحبت‌های اخیر مطرح شده و مواضع کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، نمایندگان خوزستانی مجلس شورای اسلامی به دنبال طرح سوال از رئیس جمهور در صورت ملغی نشدن طرح انتقال آب خوزستان هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد