سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اشتغال و عمران دو مطالبه مهم مردم آبادان و خرمشهر از جهانگیری

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: اشتغال و عمران دو مطالبه مهم مردم آبادان و خرمشهر از معاون اول ریاست جمهوری است.

حجت الاسلام محمد جواد عادل‌پور بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر، با اشاره به سفر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری به خرمشهر، اظهار کرد: از معاون اول ریاست جمهوری و هیئت همراه وی که به خرمشهر سفر کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از مطالبات مردم آبادان، خرمشهر و مینوشهر مسئله اشتغال است، بحث اشتغال اکنون از معضلات جدی جوانان ما به حساب می‌آید و درصد بسیار بالایی از جوانان ما بیکار هستند.

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: کمتر خانواده‌ای وجود دارد که در آن بیکار نباشد و این مسئله نیاز به توجه ویژه دولت دارد.

عادل‌پور افزود: مطالبه مردم ما از آقای جهانگیری به عنوان فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی این است که به نحو بسیار ویژه‌ای به بحث اقتصاد مقاومتی رسیدگی کنند و شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر را به صورت ویژه ببیند.

وی اظهار کرد: فرصت‌های شغلی باید در این مناطق ایجاد شود و ما از دولت و هم از بنیاد مستضعفان برای تاسیس شرکت فولاد کاوه در خرمشهر تقدیر و تشکر می‌کنیم، اکنون این شرکت به سرانجام رسیده و امیدواریم که شاهد شکوفایی منطقه توسط اینگونه اقدامات باشیم.

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: مطالبات مردم ما این است که اگر فرصت شغلی پدید آمد، باید به‌کارگیری بومی‌ها در مرحله اول باشد و ما امروز شاهد کار بسیار زیبا شرکت فولاد کاوه بودیم که اولویت را به افراد بومی داده بود.

عادل‌پور اظهار کرد: غالب افراد شاغل در شرکت فولاد کاوه خرمشهر بومی‌های دو شهر آبادان و خرمشهر هستند و این مسئله یک الگوی خوب برای دیگر دستگاه‌ها است‌.

وی افزود: در دستگاه‌های دیگر که پیمانکاران به ویژه در مسائل نفتی وارد منطقه می‌شوند، به این الگو و به‌کارگیری افراد بومی عمل نمی‌کنند و از این مسئله سر باز می‌زنند.

عادل‌پور عنوان کرد: توقع و مطالبه مردم از مسؤولان این است که نظارت دقیقی بر دولتمردان، مسوولان اجرایی، مدیران و بحث جذب جوانان بومی انجام شود.

وی اظهار کرد: مطالبه دیگر مردم از سفر هر وزیر به خرمشهر و آبادان، توجه به مسائل عمرانی این شهرها است، از سال ۹۲ به بعد در بخش مینوشهر تمام پروژه‌های عمرانی تعطیل بود.

عادلپور افزود: بنده این مسئله را به معاون اول ریاست جمهوری گفتم و از زمانی که منطقه آزاد اروند به خرمشهر و آبادان گسترش پیدا کرد، تقریبا هیچ توجهی به مینوشهر نشد و این باعث دلسردی است و امیدوارم که توجه ویژه‌ای به این مسئله شود و البته معاون اول ریاست جمهوری قول پیگیری داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد