سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دولت به دنبال احداث 30 سد بر روی رودخانه کرخه است/دولت می‌خواهد خوزستان را به بیابانی پر از ناراضی تبدیل کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت به دنبال این است که بیش از ۵۵ درصد نیاز آبی حوزه آبریز کارون و دز را منتقل و بر رودخانه کرخه بیش از ۳۰ سد احداث کند تا فقط ۱۵ درصد از حقابه این رودخانه محقق شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری شامگاه سه‌شنبه در جشن روز دانشجو و در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تولد دوباره اسلام و منتشرکننده مکتب حیات‌بخش اسلام در عصر جدید بود.

وی افزود: بی‌لیاقتی حکومت‌های اسلامی باعث افول اسلام در جهان شده بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران علم حمایت از ملت‌های مظلوم و مستضعف را در دست گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش‌آفرینی ایران در تحولات منطقه‌ای و پیروزی ملت‌های منطقه در برابر استکبار و ظلم غیرقابل‌انکار است.

حیدری در رابطه بااهمیت دانشگاه‌ها، اظهار کرد: مسؤولیت دانشگاه و دانشجو به علت تولید و گسترش علم برای پیشرفت جامعه بسیار مهم است.

وی افزود: دانشجو باید بصیرت داشته باشد و فعالیت سیاسی را به معنای باندبازی و حزب گرایی نمی‌پسندد و باید در برابر مشکلات داخلی و جهانی احساس مسؤولیت و موضع‌گیری داشته باشد.

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: دانشجو با بصیرت نسبت به مشکلات و مسائل اطراف خود بی‌تفاوت نیست و از کنار دردهای جامعه به‌راحتی عبور نمی‌کند.

وی افزود: دانشگاه‌ها نباید بخوابند، اگر دانشجو بیدار و مطالبه گر باشد، کسی قادر به ظلم و اجحاف به مردم و جامعه نخواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوزستان با داشتن بیش از ۸۵ درصد نفت کشور و همچنین پتانسیل عظیم کشاورزی با مشکل بیکاری به‌صورت وسیعی دست‌وپنجه نرم می‌کند، به صورتی که نرخ متوسط بیکاری استان بیش از دو برابر میانگین کشوری است.

وی عنوان کرد: از نیروهای شاغل در صنایع و شرکت‌های نفتی منطقه دشت آزادگان تنها ۴ درصد بومی هستند، عدم حضور مدیریت بومی در صنایع بزرگ استان، به استخدام‌های غیربومی دامن زده و مشکلات زیاد و مکرری را به وجود آورده است.

حیدری اظهار کرد: بی‌انصافی وزارت ‌نشین‌ های نفتی در طراحی آزمون استخدامی این وزارت و ایجاد تبعیض میان استان‌های مختلف برای استخدام از نمونه‌های بارز ظلم و ستم بر جوانان استان خوزستان است.

وی افزود: نگاه برخی از مسؤولان دولتی باعث شده است که خوزستان را برای آباد کردن استان‌های خود به یغما ببرند، آب را به بهانه شرب اما برای دیگر مصارف منتقل می‌کنند.

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: به همه دانشجویان نسبت به سیاست‌های غلط دولت برای آینده آب‌های خدادادی استان خوزستان هشدار می‌دهم.

وی افزود: دولت به دنبال این است که بیش از ۵۵ درصد نیاز آبی حوزه آبریز کارون و دز را منتقل کند و همچنین به دنبال این است که بر رودخانه کرخه بیش از ۳۰ سد احداث کند تا فقط ۱۵ درصد از حقابه این رودخانه محقق شود.

حیدری در پایان گفت: دولت می‌خواهد که استان خوزستان را به بیابانی پر از ناراضی تبدیل کند تا دیگر استان‌های کشور را آباد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد