سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کاهش 29 درصدی جرایم خشن در خوزستان / با تیراندازی در محلات برخورد می‌شود

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه نمی‌توان سلاح را برای همه مردم غیرمجاز اعلام کرد، گفت: برخی عشایر دامدار نیاز به سلاح دارند و نمی‌توان از دادن مجوز به این عشایر جلوگیری کرد. نگرانی ما از تیراندازی عشایر نیست زیرا مشکل زیادی ایجاد نکرده‌اند اما با تیراندازی در محلات برخوردی جدی خواهیم کرد.
 
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، سردار حیدر عباس‌زاده در نشست خبری که با موضوع مقابله با جرایم خشن برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه انتظامی خوزستان سعی می‌کنیم عملیات به گونه‌ای اجرا شود که امنیت اجتماعی و ترافیکی ارتقا یابد. در این راستا به صورت روزانه و هفتگی کلیه اتفافات استان خوزستان تجزیه و تحلیل و با استفاده از راهکارهای اجرایی و پیشگیرانه، از وقوع جرایم خشن جلوگیری می‌شود.
 
وی افزود: در مدت سه ماه اخیر در خصوص جرایم خشن از جمله سرقت مسلحانه، تیراندازی، سرقت به عنف، آدم‌ربایی و شرارت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش جرایم را شاهد بوده‌ایم.
 
فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش جرایم به ویژه جرایم خشن، توجه ویژه نیروی انتظامی به کشف جرایم است، زیرا اگر جرایم خشن فراوانی داشته باشند ناامنی و نارضایتی مردم افزایش می‌یابد.
 
عباس‌زاده عنوان کرد: اگر یک تیراندازی کوچک نیز در آخرین نقطه شهرستان‌های خوزستان اتفاق بیفتد قطعا مجموعه نیروی انتظامی این اتفاق را پیگیری می‌کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقی در استان نباشیم.
 
وی با اشاره به کشف 131 درصدی جرایم خشن در خوزستان در مدت سه ماهه اخیر گفت: 90 درصد این جرایم خشن مربوط به سال جاری بوده و برخی از این کشفیات مربوط به سال‌های گذشته است.
 
فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه نیروی انتظامی با همکاری سایر دستگاه‌ها محیط را برای مجرمان ناامن خواهد کرد، تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد که تا شش ماهه نخست سال 97 میزان کشف جرایم خشن به اندازه‌ای کاهش یابد که حداقل به میزانی که در شش تا هفت سال گذشته بوده است، برسد.
 
وی با اشاره به میزان کاهش جرایم خشن در سه ماه اخیر سال جاری افزود: در این مدت میزان قتل 21 درصد، سرقت به عنف 38 درصد، تجاوز به عنف 17 درصد، تیراندازی 22 درصد، آدم‌ربایی و گروگانگیری 25 درصد و شرارت 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خوزستان کاهش داشته است.  
 
عباس‌زاده همچنین با اشاره به میزان کشفیات جرایم این مدت تصریح کرد: در این مدت کشف قتل 93 درصد، کشف سرقت مسلحانه 106 درصد، کشف آدم‌ربایی و گروگانگیری 100 درصد و کشف تیراندازی 130 درصد بوده است.
 
وی عنوان کرد: در طول سه ماه اخیر میزان کشفیات سرقت‌ها در خوزستان 83 درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته، میزان کشفیات 16 درصد افزایش یافته است.
 
فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص کشفیات مواد مخدر در خوزستان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو تن انواع مواد مخدر در استان خوزستان کشف شده است که این میزان کشفیات در مقایسه با سال گذشته 83 درصد افزایش داشته است.
 
وی همچنین با اشاره به کشفیات سلاح‌های جنگی و شکاری در سه ماه اخیر تصریح کرد: در سه ماه اخیر 1031 قبضه سلاح شکاری و جنگی در خوزستان کشف شده که نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش کشف سلاح داشته‌ایم. مجموعه نیروی انتظامی با اقدامات و راهکارهای اجرایی منطقه را برای دارندگان سلاح غیرمجاز ناامن خواهد کرد.
 
عباس‌زاده با بیان اینکه نمی‌توانیم سلاح را برای همه مردم غیرمجاز اعلام کنیم، گفت: برخی عشایر دامدار نیاز به سلاح دارند و نمی‌توان از دادن مجوز به این عشایر جلوگیری کرد. در حال حاضر نگرانی ما از تیراندازی عشایر نیست زیرا مشکل زیادی ایجاد نکرده‌اند اما با تیراندازی در محلات برخوردی جدی خواهیم کرد.
 
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به دیگر اقدامات نیروی انتظامی خوزستان گفت: خوشایندسازی محیط کار کلانتری‌های خوزستان و تقویت ناوگان خودرویی نیروی انتظامی و تامین خودروهای پلاک اروند برای ناوگان نیروی انتظامی خوزستان از دیگر اقدامات نیروی انتظامی است. همچنین دیدار مردمی دوشنبه هر هفته در خصوص رفع مشکلات مردم انجام می‌شود.
 
عباس‌زاده با بیان اینکه نیروی انتظامی جهت کاهش تیراندازی‌ها به صورت جدی تلاش می‌کند، گفت: نشست‌هایی با بزرگان طوایف خوزستان در خصوص کاهش تیراندازی‌ها در مناسبات و مراسم انجام شده است.
 
وی افزود: همچنین یک قطعه زمین سه هزار متری در منطقه ملاشیه اهواز خریداری شده و کار ساخت کلانتری این منطقه در این زمین از فردا آغاز می شود و امیدواریم تا قبل از پایان سال کلانتری این منطقه افتتاح شود.
 
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه اجتماعی نیروی انتظامی گفت: 98 درصد زندانیان و بزهکاران اجتماعی زیردیپلم هستند و این آمار نشان می‌دهد که آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در ایجاد امنیت دارد و نیروی انتظامی نمی‌تواند نقش آموزش و پرورش را در این خصوص ایفا کند ولی بر حسب وظایف اجتماعی اقداماتی انجام می‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد