سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حاضر به مناظره هستیم/ناراحتی‌های تنفسی اهواز ریشه در آلاینده‌های نفتی دارد نه گیاهان

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط‌زیست خوزستان گفت: اظهار نظرها و فرضیاتی که به علت تنگی نفس مردم اهواز در هنگام بارندگی و متهم کردن گیاه کونوکارپوس مطرح می‌شود دریافت‌های غیر علمی بوده و بدون پشتوانه پژوهشی مطرح می‌شود.

هژیر کیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: اظهار نظرها و فرضیاتی که به علت تنگی نفس مردم اهواز در هنگام بارندگی و متهم کردن گیاه کونوکارپوس مطرح می‌شود دریافت‌های غیر علمی بوده و بدون پشتوانه پژوهشی مطرح می‌شود.

وی افزود: ‌در پژوهش‌های مختلف و یافته‌های علمی به دست آمد که آلودگی‌های حاصل از صنایع نفتی باعث ایجاد مشکلات تنگی نفس شده است.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط‌زیست خوزستان خاطرنشان کرد: ‌وقتی در نظریات و آمار جهانی نام شهر اهواز به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان برده می‌شود؛ جای تعجب دارد که مسؤولان و بانیان این فجایع در محیط‌زیست استان خوزستان به‌جای عذرخواهی و پیگیری برای رفع این معضلات راه فرافکنی را پی می‌گیرند.

کیانی تصریح کرد: بیش از 60‌ درصد از آلودگی‌های موجود در هوای اهواز به دلیل فعالیت‌های نفتی و سایر صنایع و نیز آلایندگی حاصل شده از فلرهای نفتی است که بیش از 250 نوع ماده سمی شناسایی شده را در سطح هوا منتشر می‌کند.

این فعال پژوهشگر محیط‌زیست گفت: فلرهای رها شده در محدوده شهر اهواز و میدان چهار اسب در شبانه‌روز بیش از ۱۰ هزار متر مکعب آلودگی وارد هوای این کلان‌شهر می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود افرادی که مدعی هستند که گیاه کنکارپوس دلیل اصلی پیدایش تنگی نفس در فصول سرد و بارندگی در شهر اهواز است مستندات به‌دست آورده در این رابطه را در اختیار مردم و افکار عمومی قرار دهند و در این رابطه در حضور رسانه‌ها حاضر به مناظره هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد