سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خشکسالی خفیف در استان خوزستان

مدیر‌کل هواشناسی خوزستان گفت: استان خوزستان امسال با توجه به کاهش 20 درصدی بارندگی‌ها کمتر از حد نرمال خشکسالی خفیف را تجربه می‌کند.

کوروش بهادری امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به تداوم جو پایدار در استان  تا اواسط هفته جاری اظهار داشت: از سه‌شنبه با توجه به  بروز جریانات جنوبی،  انتظار پدیده شرجی را خواهیم داشت.

وی افزود: امروز عصر برخی از نواحی در نیمه جنوب شرقی استان همچون شهرستان‌های، هندیجان، بندر ماهشهر و مقداری از شهرستان امیدیه غالبا پدیده موقت و ناپایدار، گرد و غبار را تجربه می‌کنند.

مدیر‌کل هوا‌شناسی خوزستان ادامه داد:  امروز شهرستان امیدیه با 39 درجه‌ و ایذه با 12 درجه  به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان هستند و مرکز استان، شهرستان اهواز؛  نواسانات دمائی بین 37 درجه تا 20 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند.

بهادری به بارندگی‌های سال جاری استان اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که بارندگی‌ها در استان از 20 آبان ماه آغاز شوند اما بر این اساس بارندگی‌های زراعی تا پایان سال بیش از 10 و 20 درصد کمتر از نرمال خواهد بود بنابراین کشت‌های دیمی در استان می‌تواند همراه با ریسک باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است 70 درصد از پیش‌بینی‌ها درست  و 30 درصد نادرست باشند،  تصریح کرد: استان خوزستان امسال با توجه  به کم بودن بارندگی‌ها کمتر  حد نرمال، ممکن است  با خشک‌سالی خفیف مواجه شود،  بنابراین باید  شهروندان، هم استانی‌ها و کشاورزان امسال در مصرف آب حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد