سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دزفول بیشترین تلفات غرق شدگان استان را دارد / فوت بیش از 500 نفر در دزفول بر اثر غرق شدگی

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره با آمار فوتی‌های دزفول بر اثر غرق‌شدگی توضیح داد: از سال 77 تا سال 96 تعداد 526 نفر بر اثر غرق شدگی در رودخانه دزفول کشته شده‌اند!

به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز، صادق کریمی‌کیا ، صبح امروز، در جلسه ساماندهی سواحل  استان خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزارشد، با اشاره به میزان غرق‌شدگان در استان خوزستان، اظهار کرد: بر اثر اتفاقاتی که ظرف 2تا  3سال گذشته در استان خوزستان رخ داد، حدود800 نفر کشته شده‌اند که این آمار در کل کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال 95 حدود 145 نفر از شهروندان در حوزه رودخانه‌ها، سدها و دریاچه‌ها غرق شدند، به همین دلیل با دستور استاندار و درخواست از مرکز ستادی برای کاهش تلفات، غریق در استان تشکیل شد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به واقع دردناک چال کندی دزفول، گفت: در این حادثه 6 نفر از کشته شدند که جسد یکی از آنها همچنان مفقود است و تلاش برای یافتن آن ادامه دارد.

کریمی کیا با بیان اینکه شهرستان دزفول بیشترین تلفات را دارد، بیان کرد: شهرهای دزفول، گتوند و شوشتر بیشترین تعداد مغروقین را در سطح استان داشتند، ضمن اینکه تمام شهرهای استان از غرق‌شدگی بی نصیب نمانده‌اند.

وی افزود: از آنجایی که اکثر شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت و تفریحات آبی به شهرهای شمالی مراجعه می‌کنند، به همین دلیل بیشترین آمارغرق شدگی مربوط به این شهرها است.

کریمی‌کیا با تاکید بر اینکه در حوزه ساماندهی سواحل اعتبارات خوبی اختصاص داده نمی‌شود، عنوان کرد: 50 درصد اتفاقاتی که در خوزستان رخ می‌دهد، با مدیریت خوب قابل حل است، و اغلب مربوط به کمبود امکانات و تجهیزات است.

وی توضیح داد: زمانیکه قضیه چال کندی به منظور گرفتن کمک در عملیات امداد و نجات در تهران مطح کردیم، دوستان ورزش و جوانان گفتند به هیچ عنوان نمی‌توانیم عملیات امداد و نجات در آب‌های خروشان و منطق صعب العبور انجام دهیم.

کریمی‌کیا گفت: تمام سواحل رودخانه‌ها و دریاچه‌ها به جزء ساحل هندیجان به دلیل عمیق‌بودن قابل استفاده نیست.

وی با انتقاد از اختصاص برخی اعتبارات در حوزه ساماندهی سواحل تنها به 3 استان شمالی، گفت: این در حالی  است که شرایط کنترل سواحل دریا با رودخانه متفاوت است، و شرایط ما بسیار سخت‌تر است.پ

*بزرگترین شبکه آبیاری تحت‌الارضی در شمال خوزستان

کریمی‌کیا با بیان اینکه بزرگترین شبکه آبیاری تحت‌الارضی در شمال خوزستان وجود دارد، یادآور شد: در سال گذشته 11تا12 نفر فوتی در این حوزه نیز داشتیم.

وی با اشاره به مجوز وزارت نیرو مبنی بر احداث استخر های سنتی در سواحل رودخانه‌ها، عنوان کرد: این استخر ها به ایمن سازی و جریان رودخانه‌ها و استفاده شهروندان کمک خواهد کرد.

کریمی‌کیا با انتقاد از فقدان استخر در شهرستان گتوند، متذکر شد: انتظار نداشته باشیم در چنین شهری با نبود استخر و شرایط اقلمی قالب در استان مردم از گرما به رودخانه مراجعه نکنند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان در پایان با اشاره با آمار فوتی‌های دزفول بر اثر غرق شدگی، توضیح داد: از سال 77 تا سال 96 تعداد 526 نفر بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه دزفول کشته شده اند، این در حالی است که  آمار شهدای دزفول در جنگ تحمیلی 2هزارو 600 نفر است، گویا با رودخانه ها سرجنگ داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد