سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آیا تعداد مناطق شهری اهواز افزایش می‌یابد؟

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، یکی از راه‌های حل مشکلات محلات اهواز و رشد و توسعه شهر را افزایش مناطق شهری به 12 منطقه دانست و گفت: استاندار خوزستان نیز قول بررسی این پیشنهاد را به ما داده است.
 
محمدجعفر فلسفی
در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: برخی مناطق شهری در کلانشهر اهواز نظیر منطقه 2 بسیار گسترده هستند و همچنین در منطقه‌ای مثل منطقه 8، کوی مهدیس به اندازه کافی مشکلات خود را دارد.
 
وی ادامه داد: بنابراین وقتی گستردگی مناطق و حجم مشکلات را می‌بینیم، یکی از راهکارها برای حل این مشکل، افزایش تعداد مناطق شهری از 8 منطقه مثلا به 12 منطقه به نظر می‌رسد. با افزایش تعداد مناطق می‌توان با تمرکز بیشتر، به مشکلات محلات مختلف توجه و رسیدگی کرد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: افزایش تعداد مناطق شهری، موضوعی است که در بعضی از کلانشهرهای کشور نظیر اصفهان نیز تجربه و شروع شده و موفقیت نیز حاصل شده است. بنابراین این راهکار را در حل مشکلات شهری، تمرکز و رسیدگی به مسائل و مشکلات و دستیابی شهر به رشد و توسعه تأثیرگذار می‌بینیم.
 
فلسفی بیان کرد: البته بحث افزایش مناطق شهری صرفاً در حد ایده و پیشنهاد مطرح شده است. استاندار خوزستان نیز پس از شنیدن این پیشنهاد، قول بررسی آن را داده است.
 
وی در خصوص امکان موفقیت‌آمیز بودن افزایش تعداد مناطق شهری اهواز بیان کرد: قطعاً‌ برای موفقیت‌آمیز بودن این راهکار، مدیران مناطق باید بسیار قدرتمند و قوی باشند تا بتوانند بر حل مشکلات مناطق محلات تمرکز داشته باشند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در مورد آسیب‌های احتمالی ناشی از افزایش تعداد مناطق شهری نظیر ایجاد تورم بیشتر در بدنه شهرداری، گفت: در نگاه اول ممکن است برخی آسیب‌ها به دنبال این بحث در ذهن متبادر شود اما وقتی حجم مشکلات برخی از مناطق و گستردگی آنها را در نظر می‌گیریم، می‌بینیم که تحقق این بخش باعث تسهیل در دسترسی مردم به مناطق، رسیدگی بیشتر به مشکلات و افزایش تمرکز مدیران مناطق در حل مسائل خواهد شد.
 
فلسفی ادامه داد: یکی از آسیب‌های احتمالی ناشی از این بحث می‌تواند، افزایش نیروهای شهرداری باشد که با توجه به اینکه اکنون در مجموعه شهرداری اهواز برای هر صندلی یا هر پست، سه نفر وجود دارد، با به کارگیری این نیروها در مناطق شهری تازه ایجاد شده، مشکلی از نظر مازاد نیرو نخواهیم داشت.
 
وی اضافه کرد: البته بحث افزایش تعداد مناطق شهری اهواز فعلاً در حد یک پیشنهاد و جزو مطالبات شورا است که باید در این زمینه مطالعات لازم و کافی انجام شود. هنوز در خصوص این پیشنهاد با شهردار اهواز نیز صحبتی نداشته‌ایم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد