سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تردد اتباع عراقی بدون روادید در منطقه آزاد اروند آزاد شد

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اتباع عراقی از امروز/سه شنبه/ بدون روادید می توانند در این منطقه تردد کنند.

'منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.'

عبدالله کعبی در گفت و گو با ایرنا افزود: شهروندان کشور عراق بخصوص شهروندان شهرهای مجاور از جمله استان بصره می توانند از امروز بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به مذاکره با طرف عراقی شهروندان عراقی بعد از اربعین حسینی می توانند با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند وارد و 24 ساعت در منطقه باشند.

کعبی گفت: با توجه به زیرساخت های تجاری، درمانی و گردشگری در منطقه آزاد اروند ورود شهروندان کشور عراق می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری و اشتغال در شهرستان های آبادان و خرمشهر داشته باشد.

وی همچنین به راه اندازی دفتر پلیس مهاجرت منطقه آزاد اروند اشاره کرد و بیان داشت: با راه اندازی این دفتر نیروهای گذرنامه و پلیس مهاجرت در آن مستقر و خدمات به گردشگران و بازرگان در کمترین زمان ممکن در منطقه ارائه می گردد.
منبع: ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد