سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کلاف سردرگم شورای شهر مینوشهر و تحلیفی که کمتر از 48 ساعت اعتبار داشت!

نتایج شورای شهر مینوشهر با وجود گذشت چند ماه از برگزاری انتخابات همچنان در دست بررسی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا است.

به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان از خرمشهر، هم‌زمان با اعلام نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستای سراسر کشور بود که نتایج انتخابات مینوشهر نیز اعلام شد؛ در ادامه بررسی‌ها هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا به مغایرت جمعیت مینوشهر با میزان رأی ورودی به صندوق‌ها ورود کرد.

فرهاد تجری سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز تیرماه، اظهار می‌کند: درباره وضعیت صحت انتخابات در شهر ﻣﯿﻨﻮﺷﻬﺮ از توابع اﺳﺘﺎن ﺧﻮزﺳﺘﺎن هم ﻣﻘﺮر ﺷﺪ ﮐﻪ درباره مناطق آزاد از اداره آﻣﺎر اﺳﺘﻌﻼم و ﭘﺲ از اﺳﺘﻌﻼم، ﺗﻌﺪاد ﺟﻤﻌﯿﺖ واﻗﻌﯽ ﺷﻬﺮ بر اساس ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪ اﻋﻤﺎل شود.

روند بررسی‌های هیئت نظارت بر انتخابات تا شهریورماه ادامه داشت تا اینکه 15 شهریورماه یک منبع آگاه سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از تأیید صحت انتخابات شورای شهر مینوشهر و ابلاغ آن در روزهای آینده خبر داد.

پنجشنبه 16 شهریورماه فرمانداری ویژه خرمشهر در روز تعطیل و بدون حضور رسانه‌ها منتخبین شورای شهر مینوشهر را فراخوانده و آنان را بر اساس ابلاغ دریافتی تحلیف می‌کند.

در کمتر از 48 ساعت خبرهای ضدونقیضی از ابطال نتایج انتخابات مینوشهر و ممانعت از فعالیت منتخبین شورای شهر مینوشهر منتشر شد، هیچ‌یک از منابع محلی حاضر به پاسخگویی دراین‌باره نبودند.

علی­ حسین حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با تأیید ممانعت از فعالیت اعضا شورای شهر مینوشهر، می‌گوید: رد یا تائید انتخابات شورای شهر مینوشهر همچنان در دست بررسی بوده و نتیجه نهایی ابلاغ نشده است، دراین‌باره با وزارت کشور مکاتبه کردیم و در انتظار پاسخ وزارت کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این میان ابهام جدی درباره علت تحلیف اعضا شورای شهر و سپس ممانعت از فعالیت آنان وجود دارد، متأسفانه ضعف پاسخگویی مسوولان موجب سردرگمی شهروندان مینوشهری شده است.

باید دید چقدر زمان دیگر بررسی نیاز است تا شورای شهر مینوشهر تعیین تکلیف و از سردرگمی خارج شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد