سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تجمع اعتراض‌آمیز کارگران

امروز صورت گرفت

/پیمانکار: منطقه آزاد اروند 5 ماه است حقوق کارگران را نمی‌دهد/کارگران: شرمنده فرزندان خود در آستانه بازگشایی مدارس هستیم
کارگران خدمات شهری به دلیل عدم دریافت 5 ماه حقوق مقابل منطقه آزاد اروند تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان از آبادان، کارگران  زیر نظر یکی از شرکت‌های طرف قرارداد سازمان منطقه آزاد اروند با عنوان «شرکت بهکار شیوا» به دلیل عدم دریافت حقوق در ۵ ماه گذشته و بی‌توجهی مسوولان منطقه آزاد اروند در مقابل این سازمان تجمع کردند.

این کارگران هم‌اکنون در بخش‌های خدمات شهری و پسماند منطقه 2 شهرداری آبادان مشغول کار هستند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سختی کار خدماتی در دمای بالای هوای آبادان اظهارکرد: با توجه به قرار داشتن در آستانه بازگشایی مدارس، به دلیل عدم دریافت حقوق حتی قادر به تهیه لوازم تحریر فرزندان خود نیستیم.

وی افزود: پیمانکار می‌گوید منطقه آزاد اروند پول نمی‌دهد و به این دلیل توانایی پرداخت حقوق ما را ندارد و ما نیز دست‌مان به مدیران منطقه آزاد اروند نمی‌رسد و کسی به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد.

یکی دیگر از کارگران تجمع‌کننده نیز گفت: منطقه آزاد اروند که اینهمه درآد و پول دارد چرا حاضر نیست حقوق ناچیز کارگران بدهد آیا این ظلم نیست.

وی خاطرنشان کرد: در بدترین شرایط هوا چه در گرمای طاقت‌فرساد و شرجی جان کنده‌ایم اما از اول سال تا حالا یک ریال به ما پول نداده‌اند و شرمنده فرزندان و خانواده خود هستیم.
در این حال مدیر عامل شرکت بهکار شیوا که کارگران معترض زیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: شرکت طبق قرارداد خود با سازمان منطقه آزاد اروند حقوق کارگران را تا فروردین گذشته پرداخت کرده و حق بیمه آنها نیز تا مرداد پرداخت شده است.
ایوب یعقوب‌زاده افزود: متاسفانه سازمان منطقه آزاد اروند در پرداخت حقوق کارگران همکاری مناسبی ندارد و این عامل باعث شده تا حقوق آنها به تعویق افتد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند خواستار تعدیل نیرو و کاهش ساعت اضافه‌کاری کارگران است که با توجه به حجم بالای کار این کارگران کاهش اضافه کاری آنها دور از انصاف است.
تلاش برای گفت‌و‌گوی خبرنگاران با مدیران سازمان منطقه آزاد اروند به دلیل پاسخگو نبودن مسئولان بی نتیجه ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد