سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

صدر:روابطمان با ایران تاریخی است/سفرهایم با هماهنگی العبادی بود

مقتدی صدر
شناسهٔ خبر: 4063510 -
رهبر جریان صدر با انتقاد از «مزدور» خواندنش به دنبال سفر به عربستان و امارات تاکید کرد که هرگز علیه منافع ایران عمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، منابع سیاسی و مطبوعاتی روز جمعه گزارش دادند که سفرهای خارجی مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با مشورت و رایزنی با حیدر العبادی نخست وزیر این کشور صورت گرفته است.

ابراهیم الصمیدعی تحلیل گر سیاسی  در صفحه رسمی اش در فیسبوک نوشت: یک هیات مطبوعاتی و کارشناسی سیاسی در روز پنجشنبه با مقتدی صدر در دفترش واقع در نجف دیدار کرد که در جریان این دیدار مقتدی صدر عنوان داشت:هیچ توهینی به من در طول زندگی ام به اندازه اتهام به خیانت و مزدوری آن هم از سوی شبکه تلویزیونی دولتی عراق مرا جریحه دار نکرده است.این در حالیست که برای عراق و مردم آن کارهای زیادی کردم و همچنان می کنم.

صدر در این دیدار از رهبران سیاسی خواست تا مانع این شوند که اطرافیانشان به دیگر رهبران در عراق اهانت کنند.

شبکه العراقیة پیشتر با پخش سخنان کاظم المقدادی تحلیل گر سیاسی عراقی سفر صدر به عربستان و امارات را خیانت در حق کشور و ملت خوانده بود که خشم طرفداران مقتدی صدر را برانگیخت.

الصمیدعی هم چنین تاکید کرد که در جریان نشست مذکور مقتدی صدر عنوان داشت که در سفر به عربستان با اهانت به نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق مخالفت کرده و افزود: من اهانت به هیچ رهبر عراقی را نمی پذیرم چرا که ممکن است اختلافات داخلی وجود داشته باشد اما اجازه نمی دهیم خارجی ها در آن دخالت کنند.تمام سفرهای من با هماهنگی العبادی و با هدف گسترش روابط عراق با کشورهای منطقه و همسایه و پایان دادن به دوره خفقان بوده و تلاش نداشتم تا به یک جبهه علیه جبهه دیگر بپیوندم.روابط ما با ایران ثابت و تاریخی بوده و هرگز علیه منافع این کشور نخواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد