سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شهلا عموری عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران-عمان شد

/ 29 میلیون دلار سهم خوزستان ازمجموع 540 میلیون دلارصادرات کشور به عمان
رئیس اتاق بازرگانی اهواز با کسب 49 رای از مجموع80 رای، عضوهیات مدیره اتاق مشترک ایران-عمان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز با کسب 49 رای از مجموع80 رای موفق شد، عضوهیات مدیره اتاق مشترک ایران و عمان شود.

بر اساس این گزارش، این انتخابات که به صورت هر چهار سال یکبار برگزار می شود، تعداد دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی اهواز در این انتخابات کاندیدا شدند.

در اتاق مشترک ایران-عمان تعداد هفت نفرهیات مدیره اصلی هستند، که شهلا عموری به عنوان عضو اصلی هیات مدیره انتخاب شد و یکی دیگر از اعضای هیات نمایندگان رای علی البدل را کسب کرد.

در این رابطه شهلا عموری در گفت و گو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به اهمیت حضور موثر بخش خصوصی در اتاق های مشترک اظهار کرد: با توجه به برخورداری استان خوزستان از ظرفیت ها و منابع اقتصادی مهم در زمینه صادرات به کشورهای همجوار و همچنین وجود تشابهات دینی، سیاسی و حتی زبانی که با این کشورها، تصمیم گرفتیم، حضور موثری در اتاق های مشترک داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به طور حتم حضور بخش خصوصی دراتاق های مشترک قدرت چانه زنی و جذب سرمایه گذاری برای استان را بالا خواهد برد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه  به نظر می رسد، اتاق‌های بازرگانی مشترک از جایگاه و نقشی که باید در اتاق بازرگانی ایران داشته باشند تا حدودی دوره شده اند، تاکید کرد: در واقع فعالیت اتاق‌های مشترک می‌تواند نقش پل ارتباطی را  برای ایجاد روابط اقتصادی بین بخش‌های خصوصی و رفع موانع آنها عمل کنند.

عموری متذکر شد: کمترین کاری که اتاق‌های مشترک می‌توانند، انجام دهند، فراهم کردن فرصت‌های بازرگانی و تسهیل در امر صدور ویزا برای فعالان اقتصادی است.

وی تشریح کرد: درسال گذشته از مجموع 540میلیون دلار صادرات کشور به کشورعمان سهم استان خوزستان از این میزان صادرات بالغ بر 83میلیون دلار است، ضمن اینکه خوزستان درسه ماه سال جاری چیزی حدود 29میلیون دلار صادرات به کشور عمان داشت.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در پایان با اشاره به ریاست اتاق مشترک ایران-عمان توسط  یک فردکرمانی متذکر شد: در این دوره اکثر سرمایه گذاری هایی که در استان کرمان صورت گرفت توسط عمانی ها انجام شد، و ریاست اتاق به دلیل برخورداری از تجربه بالا در مراودات اقتصادی از حضور خود بر مسند ریاست اتاق مشترک نهایت استفاده را کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهلا عموری علاوه بر ریاست اتاق بازرگانی اهواز، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران-عراق، عضو هیات امنای سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی و در آخر عضو هیات مدیره اصلی اتاق مشترک ایران-عمان را در کارنامه خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد