سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آغاز مرمت پل قدیم دزفول

رییس میراث فرهنگی دزفول گفت: پل قدیم این شهرستان آسیب‌شناسی شده و دو هفته است که کارگاه مرمت این پل آغاز به کار کرده است.  

حبیب‌الله آریایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان اظهار کرد: چون قسمت جان‌پناه پل در وضعیت اضطراری قرار داشت ابتدا تشخیص داده شد که مرمت جان‌پناه صورت گیرد. مرمت جان‌پناه به این صورت انجام می‌شود که ابتدا قسمت‌های فرسوده تخلیه و با آجرهای 20 در 20 قسمت‌های جدید جان‌پناه ترمیم می‌شوند.  

وی افزود: همچنین بندکشی و آجرکشی مجدد صورت گرفته است. بندکشی به منظور هدایت آب از زیر پایه‌های پل انجام می‌شود که آب کمتری به پایه‌های آب برخورد کند.  

آریایی درباره ترمیم جان‌پناه توضیح داد: به دلیل این که قسمت‌های فرسوده جان‌پناه ناودان نداشته‌اند ناودان‌های جدید برای جلوگیری از رسیدن آب به تاج‌های پل نصب می‌شوند.  

رییس میراث فرهنگی دزفول درباره بودجه تعلق گرفته برای مرمت پل قدیمی اظهار کرد: 100 میلیون تومان اعتبار ملی برای مرمت و استحکام‌بخشی به جان‌پناه و طاق‌های پل اختصاص داده شده است.  

او ادامه داد: بودجه 500 میلیون تومانی که قرار بود از طرف اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی استان برای مرمت اختصاص داده شود در ابتدای شهریور سال جاری به خزانه میراث فرهنگی واریز خواهد شد و بعد از واریز اقدام به مرمت قسمت‌های دیگر پل خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد