سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ایجاد 100 تابلوی گردشگری برای معرفی آثار گردشگری و تاریخی ایذه/تلاش برای راه‌اندازی موزه

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری شهرستان ایذه با اشاره به انجام بسیاری از اقدامات برای راه‌اندازی موزه گفت: 100 تابلوی گردشگری برای معرفی آثار گردشگری و تاریخی ایذه در دست ایجاد است.

ایوب سلطانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی موزه شهرستان ایذه اظهار کرد: در هفته گذشته نیز برخی از مسؤولان به منظور نظارت بر این کار در این شهرستان به ایذه سفر کردند و امیدواریم با همتی که به کار گرفته شده است این کار در زمانی سریع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کار ایجاد مخزن صورت گرفته است افزود: این مخزن یکی از ایمن‌ترین مخازن کشور به حساب می‌آید که در برابر ضربه، آتش‌سوزی، زلزله، انفجار و... از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری شهرستان ایذه با اشاره به ایجاد تابلوهای راهنمای میراث فرهنگی برای نصب در سطح اماکن گردشگری تصریح کرد: تعداد 100 تابلو برای نصب در مسیرها و محوطه‌های شهرستان در حال مونتاژ و ساخت است.

سلطانی ادامه داد: پیمانکار این طرح بر اساس طرح‌های پیشنهادی ما تعداد 20 تابلوی به صورت سنگ نوشته و 80 تابلوی فلزی را در دست ایجاد دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و به منظور ایجاد بینش و شناخت از یک اثر تاریخی، مسیرها و سایر اطلاعات آثار، ایجاد تابلوهای گردشگری امری ضروری و لازم است.

سلطانی بیان کرد: اعتبار این طرح از محل اعتبارات پایگاه آیاپیر تامین شده است و دلیل فوت وقت و دیر شدن این اقدام منتظر ماندن پاسخ دفتر ثبت جهانی برای معرفی الگوی مورد نظر آنها برای جلوگیری از دوباره‌کاری بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد