سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تاریخ آغاز بکار شورای پنجم همچنان در هاله ای از ابهام

با وجود تصویب اصلاحیه قانون انتخابات شوراها و تایید آن توسط شورای نگهبان، این قانون هنوز ابلاغ رسمی نشده است.

با وجود آنکه بر اساس اصلاحیه جدید قانون انتخابات شوراها، زمان آغاز بکار شوراها در 14 مردادماه خواهد بود و این اصلاحیه هم به تصویب نمایندگان مجلس و هم تایید شورای نگهبان رسیده هنوز مراحل ابلاغ رسمی و قانونی آن از طریق درج آگهی در روزنامه رسمی کشور و... انجام نشده است.

این در حالی است که روز گذشته مهدی چمران با اعلام پایان کار شورای چهارم، از آمادگی برای آغاز بکار شورای پنجم خبر داده بود اما سخنگوی وزارت کشور می گوید: این اصلاحیه جدید هنوز به ما ابلاغ نشده است.

سید سلمان سامانی با بیان اینکه در آخرین اصلاحیه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مقرر شده است دوره پنجم از ۱۴ مردادماه آغاز شود، تاکید کرد: تاکنون قانون مذکور به وزارت کشور ابلاغ نشده و هرگونه اقدام اجرایی در این خصوص منوط به ابلاغ رسمی است.

بگفته وی، در آخرین اصلاحیه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مقرر شده است که دوره چهارم شوراها در ۱۳ مرداد ماه سال جاری خاتمه یافته و دوره پنجم از ۱۴ مردادماه آغاز شود. 

سخنگوی وزارت کشور در عیم حال تاکید کرد: علیرغم اینکه این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسیده است تا زمانی که سایر مراحل قانونی جهت درج در روزنامه رسمی و ابلاغ به این وزارتخانه را طی نکند از قابلیت اجرایی برخوردار نیست. 

قائم مقام وزیر کشور گفت: تاکنون قانون مذکور به وزارت کشور ابلاغ نشده و هرگونه اقدام اجرایی در این خصوص منوط به ابلاغ رسمی و طی شدن مراحل لازم همانند سایر قوانین است. 

گرچه این قانون در دقیقه نود نهایی شده است اما به نظر می رسد آغاز بکار شورای پنجم از 14 مرداد هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. در عین حال احتمال دارد این قانون تا هفته آتی مراحل قانونی ابلاغ را طی کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد