سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هفت توصیه راهبردی به دونالد ترامپ برای مقابله با ایران در خاورمیانه

رویکرد سیاست خارجی ایالات متحده پس از پایان دوران باراک اوباما و  روی کار آمدن دونالد ترامپ وارد مرحله جدید و تهاجمی تری شده است؛ به نحوی که بسیاری از ناظران بر این باورند که ترامپ تلاش دارد چالش های جدی جدیدی را علیه ایران در خاورمیانه ایجاد کند.
 
به گزارش تابناک، در همین زمینه، نشریه اسرائیلی «آروتز شوآ» به سیاست های تهاجمی ترامپ در قبال ایران اشاره کرده و توصیه هایی را نیز به دولت وی برای مقابله با ایران ارائه داده است.
 
در این مطلب آمده است؛ پس از رویکرد نرم و مصالحه جویانه باراک اوباما، دونالد ترامپ اکنون به دنبال اتخاذ سیاست های سخت تر و تهاجمی تر در قبال ایران است.
 
این نشریه اسرائیلی در ادامه با متهم کردن ایران به فرقه گرایی مذهبی افزود؛ واقعیت این است که هم اکنون جا پای ایران را در اکثر مناطق خاورمیانه از جمله عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، افغانستان و حتی استان های شیعه نشین عربستان  می توان مشاهده کرد.
 
از طرف دیگر ایران در برابر نیروها و کشتی های جنگی آمریکا در خلیج فارس چالش ایجاد کرده و سعی داشته دولت جدید آمریکا را مورد آزمایش قرار دهد.
 
از طرف دیگر، ایران با پرتاب موشک سیمرغ در 27 ژوئیه قصد داشته نشان دهد که در حال کار بر روی دقت و مسافت برنامه های موشکی خود است.

در این میان، اعمال تحریم های جدید نشان می دهد که آمریکا قصد دارد هزینه اقدامات ایران در منطقه را افزایش دهد؛ این یک تغییر خوشایند و مورد نیاز از سوی واشنگتن است.

در همین راستا، این نشریه اسرائیلی توصیه می کند که ترامپ باید یک سیاست جدید و مؤثر در قبال ایران را با تمرکز بر موارد ذیل بنا کند:

١. خاورمیانه تحت نفوذ ایران -رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، بحرین، لبنان و یمن- نیازمند حمایت آمریکا است. باید به یاد داشت که عقب نشینی آمریکا از عراق باعث شد که ایران خلاء قدرت را پر کند و این کشور را تحت نفوذ خود قرار دهد.

٢. روابط آمریکا باید با کشورهای منطقه هم چون رژیم صهیونیستی، مصر و اعراب سنی در زمینه های آموزش، پشتیبانی اطلاعاتی-امنیتی، عملیات مشترک و پشتیبانی ژئوپلیتیک تقویت شود.
 
هفت توصیه راهبردی به دونالد ترامپ برای مقابله با ایران در خاورمیانه 

٣. هر کدام از نمایندگان ایران- نه فقط حزب الله و حماس- باید به عنوان سازمان تروریسی شناخته و معرفی شوند.

٤. عملیاتهای دریایی آمریکا در راستای ممنوعیت حمل و نقل تسلیحات نظامی توسط ایران به شورشیان (اشاره به حوثی های یمن) با کمک متحدان منطقه باید افزایش یابد.

٥. آمریکا باید با همکاری متحدان منطقه ای برای مبارزه با جاه طلبی های ایران در ایجاد «هلال شیعی» به ویژه از سوریه به سمت لبنان و مدیترانه اقدام کند. این مسیر و کریدور اگر تحت کنترل ایران قرار گیرد یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای تهران در برابر متحدان آمریکا در خاورمیانه محسوب خواهد شد.

٦. آمریکا باید برنامه ای برای مقابله با نفوذ ایران در افغانستان داشته باشد. بر اساس برآوردهای اطلاعاتی آمریکا، فعالیت های ایران در سالیان اخیر در افغانستان به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته، در حالی که پاسخ های مناسبی از سوی ناتو و ایالات متحده به تهران داده نشده است.

٧. آمریکا و متحدانش در توافق نامه هسته ای باید ساختاری طراحی و ایجاد کنند تا نواقص برجام را پوشش دهد. به طوری که این تضمین را ایجاد کند که تهران برنامه هسته ای خود را در راستای ساخت سلاح هسته ای توسعه ندهد. ( اشاره به نظام بازرسی های شدید تحت برجام).
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد