سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اعتراض کشاورزان 4 روستا مقابل درب فرمانداری هویزه

/افراد صاحب نفوذ آب کشاورزی بیشتری از سازمان آب و برق دریافت می‌کنند
جمعی از کشاورزان روستاهای بوکرم الله، یزدنو، خطور و بگعان در اعتراض به خشک شدن هور و بخشی از رودخانه کرخه همچنین بایر شدن زمین‌های کشاورزی خود مقابل درب فرمانداری هویزه تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از هویزه، ظهر امروز، جمعی از کشاورزان روستا‌های بوکرم الله، یزدنو، خطور و بگعان در اعتراض به خشک شدن هور و بخشی از رودخانه کرخه همچنین بایر شدن 12هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خود، در مقابل درب فرمانداری هویزه تجمع کردند.

 بر اساس این گزارش، روستا‌های نام برده به دلیل عدم تخصیص آب کشاورزی مورد نیاز از سوی سازمان آب و برق خوزستان همچنین عدم لایروبی رودخانه و انهار منشعب از آن کشاورزی در این روستا‌ها از بین رفته است

یکی از جوانان این روستا در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در هویزه اظهار کرد: چندین مرتبه است که کشاورزان این منطقه دراعتراض به وضعیت کشت زمین‌های کشاورزی خود اعتراض می‌کنند، اما هر بار با برخورد ناشایست از سوی مسئوولان مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون تنها مطالبه مردم منطقه تامین آب شرب و آب مورد نیاز برای مصرف احشام است توضیح داد: بی‌آبی و غیر بهداشتی بودن آب موجود سبب تلف شدن دام و بیماری اهالی شده است.

این کشاورز تصریح کرد: 90 درصد اهالی روستاهای هویزه از طریق دامداری، ماهی‌گیری و کشاورزی امرار معاش می‌کنند، اما توزیع نامساوی آب در این منطقه به زودی فاجعه بزرگ را رقم خواهد زد.

این جوان که دانش آموخته رشته محیط زیست نیز است متذکر شد: براستی مدیران و مسئوولان اجرایی به فکر راه حلی برای رفع مشکلات هستند، یا تاوان چندین سال خواب زمستانی مسئوولان را باید مردم بدهند.

 محمد دیگر کشاورز یکی از روستاهای شهرستان هویزه است، که مدعی است، برخی افراد به عنوان کسانی که از نفوذ زیادی در مدیران سازمان اب و بق دارند به واسطه ارتباط با مسئوولا سازمان آب و برق از میزان آب مورد نیاز برخوردار می‌شوند، این در حالی است، که کشاورز واقعی و ساکن منطقه از این آب محروم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از هویزه، گفته می‌شود، میزان زمین‌های کشاورزی روستاهای بوکرم الله، خطور، بگعان و یزد نو 12 هزار هکتار است، که در زمستان سال گذشته از این میزان تنها 300 هکتار زیر کشت رفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد