سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آتش سوزی در منطقه حفاظت شده شوش

/اطفا حریق جنگل‌های شوش با بیل در حال انجام است

رئیس پارک ملی کرخه گفت: آتش سوزی در بیش از 30هکتار از منطقه حفاظت شده کرخه شوش با بیل در حال انجام است.

محمد الوندی امروز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: حوالی ساعت 11:30صبح امروز با شعله ور شدن آتش در منطقه حفاظت شده کرخه بین روستای حبائیه تا نزدیکی شهر الوان بیش از 30هکتار از این منطقه در آتش سوخت.
وی ادامه داد: اطفا حریق با یک خودرو آتش نشانی از مرکز آتش نشانی الوان و نیروهای پارک ملی کرخه صورت گرفت.

رئیس پارک ملی کرخه بیان کرد: در قسمت‌هایی از منطقه حفاظت شده برای مهار آتش نیاز به اطفا هوایی و یا استفاده از دستگاه لودر برای باز کردن راه دسترسی است که این امکانات فراهم نیست.
وی خاطر نشان کرد: ماشین آتش نشانی برای اطفا حریق با نفوذ در جنگل با خطر مواجه شد و در حال حاضر آتش سوزی توسط نیروهای پارک ملی با بیل در حال کنترل است.
الوندی علت آتش سوزی را  دامداران منطقه عنوان کرد و افزود: منطقه حفاظت شده به دلیل تراکم درختان پناهگاه حیوانات درنده‌ای چون گرگ و کفتار است که دام دامداران را با خطر حمله مواجه می‌کند.
وی افزود: پوشش گیاهی مراتع جنگل از گونه‌های گز و بوته‌های علف شور و ترش است که غالبا دامداران برای دسترسی علوفه دام نیز اقدام به آتش زدن می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس طی دو ماه گذشته بیش از 10مورد آتش سوزی و حدود  150 هکتار از جنگل‌های شوش طعمه حریق شدبیش از 14 هزار هکتار پارک جنگلی و بیشه‌زار در شهرستان شوش وجود دارد که سالانه بر اثر بی‌توجهی کشاورزان منطقه طعمه حریق می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد