سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تجلیل از اسطوره بسکتبال ایران ' حامد حدادی' در اهواز

            اهواز _ ایرنا _ آیین تجلیل از حامد حدادی اسطوره بسکتبال ایران شامگاه یکشنبه شب با حضور مسؤولان ورزش استان و مدارس بسکتبال شهرستان اهواز در سالن 22 بهمن اهواز برگزار شد .

به گزارش ایرنا فرماندار شهرستان اهواز دراین آیین گفت: حامد حدادی سرمایه انسانی و ارزشی برای خوزستان و کشور به شمار می رود و باید قدر چنین افرادی را دانست.
نبی الله خون میرزایی اظهار کرد: تقدیر از یک ورزشکار و قهرمان به واقع پاسداشت سرمایه انسانی است و باید جایگاه افتخار آفرینان ما به خوبی حفظ شود.
فرماندار شهرستان اهواز با بیان این که تقدیر و تشکر از سرمایه های استان قطعا روحیه ورزشکاران را بالا می برد و باعث ایجاد انگیزه برای ادامه راه می شود افزود: درخشش حامد حدادی در بالاترین سطح بسکتبال ایران و جهان نشان از آن دارد که با تقویت روحیه خودباوری، دستیابی به هر هدفی ممکن است.
وی ضمن تقدیر از حدادی که هیچ گاه جایگاه و وطن واقعی خود را فراموش نکرده افزود: راه اندازی مدرسه بسکتبال در اهواز توسط حدادی نشان داد که این بازیکن به خوبی می داند که به کجا تعلق دارد و سرمایه خود را در اختیار استان خوزستان قرار داد که جای تحسین دارد.
در ادامه رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: لازم دانستیم به پاس قدردانی از زحمات حامد حدادی در 15 سال اخیر با افتخار آفرینی برای بسکتبال ایران یک آیین تجلیل هر چند ناچیز از این بازیکن برگزار کنیم.
وی به راه اندازی مدرسه بسکتبال حامد حدادی در سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال 94 پس از آسیب شناسی بسکتبال استان متوجه شدیم که ضعف اصلی ما در رده های پایه است که به دنبال آن کمیته استعدادیابی هیات را راه اندازی کردیم اگرچه در کنار این موضوع کانون بسکتبال حامد حدادی کمک بسیار شایانی به ما کرد.
شهرام پرنیاک به تنها سالن اختصاصی 22 بهمن اهواز در سطح کل استان اشاره کرد و گفت: سالن 22 بهمن اهواز تنها سالن اختصاصی بسکتبال استان بوده که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان است که در سال 94 یکبار بهسازی شد و به لطف خدا و کمک حامد حدادی مرحله دوم بهسازی این سالن نیز در سال جاری انجام شد.
وی افق بسکتبال استان را به خصوص در رده های پایه بسیار روشن تلقی کرد و گفت: امروز بسکتبال خوزستان در کشور حرف های بسیاری برای گفتن دارد و حضور تیم های پتروشیمی بندر امام و پالایش نفت آبادان گویای این موضوع است. ما در رده های پایه سال ها ضعف داشتیم به همین دلیل بسکتبال استان نتایج مطلوب کسب نمی کردند که این موضوع به خوبی مورد توجه قرار گرفت.
رییس هیات بسکتبال خوزستان در ادامه به کمبود سالن های اختصاصی بسکتبال در استان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس قرار است با همکاری اداره کل، فرماندار اهواز و شخص حامد حدادی یک سالن اختصاصی بسکتبال در اهواز راه اندازی شود که زمین آن از اداره کل ورزش و جوانان استان تامین شده و حامد حدادی هزینه ساخت آن را تقبل کرده است.
**ورزش استان و کشور به امثال حدادی افتخار می کند
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان نیز دراین آیین گفت: حدادی سرمایه تمام نشدنی بسکتبال کشور است و ورزش استان و کشور به امثال حدادی ها افتخار می کند.
افشین حیدری اظهار کرد: حامد حدادی اسطوره ای ماندگار در بسکتبال ایران است وتجلیل از این چهره دوست داشتنی کار بسیار قشنگی بود که امیدواریم این حرکت ها در تمام هیات های ورزشی تداوم داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به برنامه ریزی هدفمند هیات بسکتبال خوزستان در پرورش استعدادهای درخشان استان گفت: خوزستان با حضور دو تیم قدرتمند پتروشیمی و پالایش نفت نقش بسیار پررنگی در بسکتبال کشور دارد اگرچه انتظار داریم روزی بخش اعظمی از بازیکنان هر دو تیم بومی باشند و امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح هیات، در سال های های آینده بازیکنانی همچون حامد حدادی به سطح اول بسکتبال کشور و آسیا معرفی کنیم.
وی راه اندازی کانون بسکتبال حامد حدادی را کاری بسیار زیبا دانست و با بیان این که حدادی افتخارات بسیاری کسب کرده و به گردن بسکتبال خوزستان حق بسیاری دارد، افزود: قطعا با وجود چنین افرادی به نتایج خوبی خواهیم رسید. وقتی کسی مثل حدادی حاضر است خود را وقف استان کند ما وظیفه داریم که به مسولیت خود عمل کنیم.
وی در پایان نبود یک تیم لیگ برتری در اهواز را از دغدغه های ورزش استان دانست و گفت: در این خصوص رایزنی های بسیاری انجام دادیم که امیدوارم با کمک مدیران صنایع این اتفاق بزرگ رخ دهد چرا که اهواز شایستگی تیم داری در لیگ برتر را دارد.
در ادامه مرتضی زاده سرمربی تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان گفت: حامد حدادی با راه اندازی مدرسه تخصصی بسکتبال در اهواز یک کار بسیار بزرگ انجام داد که آرزوی تمام بسکتبالیست های استان بود و من امیدوارم روزی این اتفاق در بخش بانوان رخ دهد. کار حامد حدادی قطعا در بسکتبال استان و حتی کشور بسیار اثرگذار است و در سال های آینده اثربخشی آن را خواهیم دید.
وی افزود: خوزستان استعدادهای خوبی دارد که در طول سال های اخیر نیاز به یک پشتوانه روانی و نه مالی بود که این استعدادها به منصه ظهور برسند و حدادی با راه اندازی مدرسه بسکتبال این کار را به خوبی انجام داد. در 30 سال اخیر چنین شخصیتی را در بسکتبال استان نداشتیم و امروز باید افتخار کنیم حامد حدادی که در آسیا یک اسطوره است، خوزستانی است.
سرمربی تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان گفت: قطعا بچه هایی که امروز زیر نظر حامد حدادی تمرین می کنند اعتماد به نفس بالایی پیدا خواهند کرد و هر یک در آینده تلاش می کند که به یک حامد حدادی تبدیل شود.
وی در پایان به حمایت بیشتر از بسکتبال بانوان استان اشاره کرد و گفت: امروز اگر می خواهیم بسکتبال بانوان استان به مدارج بالاتر برسد نیاز به حمایت بیشتر دارد، قطعا وقتی که نه حمایتی صورت گیرد و نه شرایط کار موجود باشد هر استعدادی از بین می رود. اکنون در رده های پایه بازیکنانی را داریم که اگر به آن ها توجه شود به راحتی می توانند به سطوح بالاتر برسند ولی چون بازی کشوری نمی بینند و تحت نظر مربیان حرفه ای نیستند نمی توانند شکوفا شوند.
به گزارش ایرنا در ابتدای این مراسم بازیکنان کانون بسکتبال حامد حدادی به اجرای حرکات نمایش پرداختند و در ادامه حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به همراه یکدیگر با تیم سه نفره کانون بسکتبال حدادی به مسابقه پرداختند.
در انتهای این مراسم با اهدا دسته گل از حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی تجلیل به عمل آمد.
حدادی در یک حرکت جالب و دیدنی با بوسه زدن بر روی دستان پدر و مادرش و انداختن دسته گل به گردن مادرش از زحمات والدین خود تشکر کرد.
نونهالان و نوجوان بسکتبالیست خوزستان پس از مراسم به سمت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی رفتند و با آن ها عکس یادگاری گرفتند.
حامد حدادی ملقب به اسطوره بسکتبال ایران و آسیا 4 عنوان قهرمانی آسیا و چندین دوره مقام بهترین بازیکن آسیا را در کارنامه خود دارد و از سوی فدراسیون جهانی هم اکنون بهترین بازیکن پست سنتر آسیا را به خود اختصاص داده است.
6002 خبرنگار: پارسا شاکری **انتشاردهنده : کبری آقازری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد