سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

36 اسکله فاقد مجوز در استان خوزستان وجود دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت : در استان 195 پست اسکله قرار دارد که تعداد 36 پست اسکله غیر نظامی در میان آنها فاقد مجوز است این در حالی است که این اسکله‌ها یا از ابتدا فاقد مجوز بودند یا اقدامات لازم برای تمدید مجوز آنها صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سعدالله عبداللهی ظهر امروز در جلسه کار‌گروه ساماندهی سواحل و بنادر استان اظهار کرد: 18.2 کیلومتر طول اسکله‌ها در استان خوزستان است که تعداد  179 پست آن نظامی و 19 پست غیرنظامی است.

وی افزود: بیشترین تمرکز ما بر روی اسکله‌های غیر نظامی است که از این تعداد اسکله غیر نظامی 140 پست آنها فعال و مشغول به کار  هستند و در میان این اسکله‌های فعال تعداد 131 اسکله دارای مجوز و 9 اسکله  بدون مجوز است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ما در کل سواحل استان 36 پست  اسکله غیر فعال داریم که عمدتا فاقد مجوز رسمی برای فعالیت هستند و این در حالی است که این اسکله‌ها یا از ابتدا فاقد مجوز بودند یا اقدامات لازم برای تمدید مجوز آنها صورت نگرفته است. 

وی با اشاره به اینکه عمده تمرکز اسکله‌ها در حوزه رودخانه کارون و اروند است عنوان کرد: بخشی از این اسکله‌ها در حوزه ماهشهر و بندر امام قرار دارند و اسکله‌های چهار‌گانه شرکت نفت در ساحل اروند و محدوده آبادان مستقر هستند. 

عبدالهی در ادامه گفت: این  دومین جلسه کار‌گروه ساماندهی بنادر و سواحل استان  است و باید در خصوص 36 اسکله فاقد مجوز تمهیدات لازم صورت گیرد و راه‌کارهای اجرایی هیات وزیران برای سلامت اداری، مبارزه با فساد و مبادلات مرزی بنادر و بررسی وضعیت کارگاه‌های ساخت شناور از جمله مسائل مورد بررسی کار‌گروه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فسادها پیشنهاد شده تا فهرست اداری دارای مجوز به هیأت وزیران ابلاغ شود گفت: در خصوص اسکله‌های فاقد مجوز طبق قانونی که در اختیار هیأت وزیران است باید این اسکله‌ها ظرف مدت 6 ماه برای اخذ مجوز اقدام کنند در غیر این صورت فعالیت آنها غیر قانونی اعلام می‌شود. 

وی افزود:  در خصوص طرح ویژه ساماندهی سواحل اروند همچون طرح مکران پیش‌نویس  11 کارگروه و هیأت وزیران و کمیته‌های زیر مجموعه آنها به استانداری و استاندار خوزستان ابلاغ شده تا درباره ساماندهی سواحل استان راه‌کارهای اجرایی صورت گیرد.

عبدالهی در پایان با اشاره به شهرهای آبادان، ماهشهر، شادگان، خرمشهر، هندیجان و بندر امام به عنوان شهرهای ساحلی استان خوزستان گفت: با توجه به قانون تمامی دستگاه‌های مرتبط با اداره بنادر و سواحل استان اجازه اعطای مجوز برای سازه‌های ساحلی را دارند و می‌توانند در صورت غیر قانونی بودن ساخت و سازها در بنادر و سواحل استان نسبت به قلع و قمع این بناها اقدام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد