سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جمعی از کارگران شهرداری اهواز خواستار پرداخت مطالبات خود شدند

اهواز - ایرنا - بیش از 50 نفر از کارگران شهرداری منطقه هشت اهواز روز چهارشنبه با تجمع درمقابل ساختمان استانداری خوزستان نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود اعتراض کردند.

یکی از این کارگران در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: حقوق ماه های فروردین و اردیبهشت کارگران فضای سبز منطقه 8 و حق بیمه آنها پرداخت نشده است.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: در سه سال گذشته پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده و تعطیل کاری و شب کاری و حق اولاد کارگران را نیز پرداخت نکرده است.
یکی دیگر از کارگران نیز با اشاره به وضعیت بد معیشتی کارگران گفت: بیش از 15 سال سابقه کار در شهرداری دارم و در این مدت مشکلات حقوقی ما برطرف نشده است.وی با بیان اینکه کارگران شهرداری حداقل حقوق را دریافت می کنند و با مشکلات بسیار معیشتی روبه رو هستند، تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید فطر از مسئولان می خواهیم که حقوق کارگران را پرداخت کنند.
یکی دیگر از کارگران حاضر در این تجمع گفت: اعتراض کارگران چندین روز است که آغاز شده و تا کنون در مقابل ساختمان شهرداری منطقه 8، شورای شهر اهواز و شهرداری مرکزی تجمع کرده ایم اما به خواسته کارگران ترتیب اثر داده نشده است.
وی اضافه کرد: امروز نیز از ساعت 5 صبح در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده ایم اما هیچکدام از مسئولان پاسخگو نبوده اند؛ البته پیمانکار و شهردار منطقه هشت امروز برای گفت وگو با کارگران آمدند که شهردار مدعی شده پولی ندارد به کارگران بدهد.
وی اظهار کرد: برخلاف ادعای شهرداری، منطقه هشت یکی از پردرآمدترین مناطق اهواز است زیرا صنایع بزرگ استان مانند صنایع فولاد، کربن، لوله سازی، بنکداران و بازار آهن فروشان و... در این منطقه قرار دارند که مبالغ هنگفتی بابت عوارض و حق آلودگی پرداخت می کنند.
وی مدعی شد: یکی از معاونان شهرداری منطقه هشت با 2 نفر از اعضای شورای شهر نسبت فامیلی دارد به همین دلیل شهرداری و شورای شهر به اعتراضات کارگران وقعی نمی گذارند.کارگران در حدود ساعت 12 به دلیل گرمای زیاد هوا متفرق شدند و اظهارکردند در روزهای آینده موضوع را به گونه دیگر پیگیری کنند.

* حقوق تا دوشنبه پرداخت می شود
شهردار منطقه هشت اهواز نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: حقوق اردیبهشت کارگران فضای سبز تا دوشنبه آینده پرداخت می شود.
موسی ممبینی با بیان اینکه بر اساس اسناد موجود در شهرداری، حقوق فروردین به کارگران پرداخت شده اظهار کرد: شهرداری حق بیمه کارگران را از مطالبات پیمانکار برداشت، و پرداخت کرده که اکنون حق بیمه به روز شده است.
وی با انتقاد از کارگران به دلیل برگزاری تجمعات اعتراض آمیز افزود: کارگران از همان ابتدا راه اعتراض را اشتباه رفته اند و باید به اداره کار مراجعه می کردند زیرا مرجع رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما، اداره کار است.
ممبینی همچنین با اشاره به مشکلات اعتباری در شهرداری اهواز گفت: شرایط اقتصادی شهرداری تابع شرایط کشور است بنابراین امکان تاخیر در پرداخت حقوق کارگران وجود دارد و انتظار می رود کارگران کمی صبر داشته باشند.
7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد