سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تفاوت خوزستانی‌ها در حدادی بود/ 3 ثانیه‌هایی که دیده نشد

دو نماینده خوزستان در فینال لیگ برتر بسکتبال نشان دادند که سطوح همترازی برای تقابل با یکدیگر در این مرحله دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری فارس استان خوزستان از آبادان، نخستین دیدار از مرحله فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران روز گذشته برگزار شد که در آن عیار تیمی دو نماینده خوزستان در مقابل هم تا حدود بسیاری مشخص شد.

دو تیم در حالی گام به این عرصه گذاشتندکه در قیاس با دور مقدماتی، در پست‌های پنج خود شاهد تغییر شده بودند، البته نفت آبادان در پست گارد نیز، فرید اصلانی را به ترکیب خود افزوده بود.

*تقویت پست پنج تنها تغییر دو تیم

اما با اضافه شدن حامد حدادی و رایان ریچاردز در موقعیت سنتر، تیم‌های نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام به نسبت اهمیتی که دیدار نهایی دارد، کیفیت بالایی را در نخستین مصاف مرحله نهایی به نمایش گذاشتند که به تعبیری، در بسیاری از دقایق بازی زور دو تیم به هم نرسید و هر کسب امتیازی سریعا با جبران نتیجه توسط حریف روبرو می‌شد.

در پاره‌ای از زمان بازی نیز نفت آبادان به عنوان میهان نبض میدان را در اختیار داشت و حتی با اختلاف دو رقمی از بندرامامی‌ها پیش افتاد، اماسرانجام جو موجود در سالن و البته بازی‌خوانی کم نقص مهران شاهین‌طبع بازی را به سود پتروشیمی تغییر داد.

*داورپناه حاکم بلامنازع میدان نخست

در روزی که سعید داورپناه از نفت آبادان حاکم بلا منازع میدان بود، فورواردهای کوچک پتروشیمی تاثیر بسزایی در روند تیمی خود نداشتند، اما توپ‌های بسیاری توسط اوشین، آتشی و جمشیدی به منطقه رنگی رسید تا حدادی، نبی‌پور، جیمز و ارغوان بارها  و بارها برای تیم خود پیام‌آور شادی باشند.

حامد یخچالی نیز سطح بازی خود را در این دیدار حفظ کرد و با جای‌گیری‌های مناسب خود در پشت قوس، امتیازات حساس و تاثیر گذاری را برای تیم خود کسب کرد که در اختلاف نتیجه تاثیر مستقیم داشت.

در مقابل نیز نفتی‌ها ابتدا سعی کردند با سرعت دادن به بازی، میدان را در دست گیرند، هماد سامری ابتدا با تکیه به گاردهای خود، تا حدود زیادی موفق شد تا بازی را نزدیک به حریف و پایاپای دنبال کند.

آبادانی‌ها با این شیوه موفق شدند نیمه اول دست بالا را در اختیار گیرند، گرچه دو کوارتر نخست در مجموع با دو امیتاز اختلاف به سود میزبان خاتمه یافت، اما نفت آبادان نشان داد برای پیروزی بر پترو، منع فنی ندارد و این توانایی در اختیار نماینده آبادان وجود دارد که همچون دور مقدماتی، پتروشیمی را در خانه خودش مغلوب کند.

*برتری پتروشیمی در داشتن مهره

گرچه بندرامامی‌ها به لحاظ مهره غنی‌تر از نفت آبادانی‌ بودند که در طول بازی تنها از هشت بازیکن خود سود برد، اما خستگی‌ناپذیری، انگیزه بالا و دوندگی بسیار در شاگردان هماد سامری نشان داد که تنها تفاوت بندرامامی‌ها با این تیم در حامد حدادی است.

بدون شک بهترین سنتر آسیا در این میدان، حکم پیروزی پتروشیمی را مهر و امضا کرد.

حامد حدادی اغلب توپ‌های مرده را از زیر حلقه وارد سبد کرد تا همان شش امتیاز اختلاف پایانی از حاصل زحمات او به دست آید.

در حالی که بازیکنانی همچون ارغوان و جیمز، از سوی گاردهای نفت مهار شده بودند و کمترین تاثیرگذاری را در بازی روز گذشته از خود نشان دادند، این حدادی بود که برای رسیدن به حلقه نفت آبادان کمترین مقاومت‌ها را از سوی مدافعان حریف شاهد بود.

*سه ثانیه‌هایی که دیده نشد

نکته جالب در مورد حامد حدادی این است که در اغلب حملات تیم پتروشیمی او در زیر حلقه در انتظار توپ میماند و تا ریباند توپ را وارد سبد کند، اما هیچگاه توقف بیش از سه ثانیه در منطقه رنگی از سوی داوران تخلف حدادی محسوب نشد!

*حضور کم‌نظیر و هلهله مثال‌زدنی خوزستانی‌ها

نقش تماشاگران نیز در باز روز گذشته کتمان ناپذیر بود چرا که گرمای فینال بسکتبال کشور، حاصل شور و حالی‌ست که هواداران خوزستانی به سالن‌ها داده‌اند و قطعا در دیدارهای آینده و با اوج گرفتن حساسیت این مرحله، بسکتبال ایران روزهای فراموش نشدنی را در تاریخ خود ثبت خواهد کرد.

گرچه در اواخر بازی شیطنت‌های پراکنده‌ای باعث تهییج هواداران دو تیم شد، اما در فضای سالن‌های ماهشهر و آبادان به حدی جذابیت وجود دارد که باید برای این حضور دوست‌داشتنی برنامه‌ریزی و کنترل بهتری صورت داد تا از زیبایی‌های این رشته کاسته نشود.

دومین بازی از مرحله فینال امروز از ساعت 17 و 30 در سالن اندیشه شهرک بعثت ماهشهر برگزار خواهد شد و پس آن، دو تیم روزهای پنجشبه و جمعه در آبادان دو نبرد سهمگین را در پیش خواهند داشت.

گزارش: علی دایلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد