سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وضعیت بیکاری در خوزستان نگران‌کننده است/شادگان در آستانه نابودی

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: وضعیت بیکاری در استان واقعاً نگران‌کننده است و مسئولان کشوری باید به جنگ این موضوع بروند.

به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری‌نژاد در جلسه شورای اداری استان که امشب (18 اردیبهشت ماه) در سال امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته مجمع نمایندگان، طی هماهنگی کامل با استاندار و معاونت برنامه‌ریزی و بودجه، چندین جلسه برگزار کرد و در بحث بودجه 96 نیز جلسات متعددی برگزار شد و مصوبات خوبی هم به تصویب رسید که در نتیجه آنها امیدوارم سال 96، شاهد رفع محرومیت‌ها در استان باشیم؛ چرا که وقت زیادی گذاشته شد و بودجه مناسبی نیز برای استان تصویب شده است.

وی با بیان اینکه با تمام این‌ها یکسری مشکلات در استان است که باید با جدیت دنبال شود، افزود: ما خواهان آن هستیم که بحث خوزستان در صدر رسیدگی به اولویت‌ها باشد و از طرفی خواهان آن هستیم که در تخصیص اعتبارات هم اوضاع به همین منوال باشد.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای حل مشکلات استان، نیاز به عزم ملی مسئولان است و من متأسفم که شهر اهواز به عنوان آلوده‌ترین شهر کشور معرفی شده است. باید به این موضوع رسیدگی شود. 15 روز است که درگیر این قضیه هستیم ولی کسی رسیدگی نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت بیکاری در استان نیز واقعاً نگران‌کننده است و مسئولان کشوری باید به جنگ این موضوع بروند؛ چرا که موجب درد و ملالت مردم خوزستان شده است.

ناصری‌نژاد خطاب به معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که در جلسه حضور داشت، گفت: در حال حاضر خیلی از دهیارهای ما گرفتارند و این اعتباراتی که از نفت به دست می‌آید، بسیار کم به استان خوزستان می‌رسد و من تقاضا دارم این پول‌ها به شهرداران و دهیاران سریعاً تزریق شود. ضمن اینکه ما خواهان سرعت بخشیدن به طرح 550 هزار هکتاری نیز هستیم و نگوییم که مشکل اعتبار و منابع داریم.

وی گفت: ما خواستار اجرای مصوبات دولت هستیم؛ چرا که حق مردم خوزستان است که مشکلات نداشته باشند و از زندگی لذت ببرند.

نماینده مردم شادگان در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات این شهر نیز گفت: ما در شادگان گرفتار خشکسالی در مارون و جراحی هستیم که این را مرتب به مسئولان نیز گوشزد کرده‌ایم و من از همین تریبون به دلیل این موضوع اعلام خطر و بحران می‌کنم و می‌گویم اگر مارون و جراحی به این صورت رها شوند، شهرستان شادگان بزودی نابود خواهد شد. در این راستا ما تنها حق‌الآبه کشاورزی را می‌خواهیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه امید حاجتی، رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه خوزستان نیز از رشد صد درصدی اعتبارات استان در سال جاری خبر داد و افزود: این رشد و اعتبار باعث رونق در فضای عمرانی استان خواهد شد. ضمن اینکه در مبحث درآمدها نیز توانسته‌ایم رشد حداقلی را در استان بوجود آوریم.

وی بیان کرد: یکی از موفقیت‌های دیگری که با همدلی و تعامل خوب به نتیجه رسیده است، مسأله حل پنج مشکل قدیمی استان خوزستان بود که در اولین جلسه هیأت وزیران در سال 96 به تصویب رسید و قرار شد بر اساس آن مصوبه در حوزه آب، برق، فاضلاب، کنترل کانون ریزگردها و تکمیل فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری، مشکلات حل شود.

حاجتی تأکید کرد: هیچ استانی پس از انقلاب، شاهد چنین مصوبه بزرگی نبوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد