سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان چهارمین استان کشور در زمینه انواع معلولیت هاست

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: خوزستان با داشتن 80 هزار و 455 معلول به عنوان چهارمین استان کشور در زمینه انواع معلولیت‌ها شناسایی شده است.

سید غلامعلی جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس خوزستان در اهواز اظهار کرد: از سال 91، ICF «نظام طبقه بندی عملکرد، ناتوانی و سلامت»  در سازمان بهزیستی برای تعیین معلولیت‌ها اجرا شد و معلولیت‌ها در پنج گروه جسمی-حرکتی، ذهنی، گفتاری، شنوایی و بینایی قرار گرفتند.جعفری ادامه داد: شایع ترین طیف معلولیت‌ها در خوزستان جسمی- حرکتی است و بیشترین میزان معلولیت در شهرهای اهواز، دزفول و ایذه است.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان با اشاره به عواملی چون ژنتیک، حوادث طبیعی و سوانح رانندگی و جنگ به عنوان عوامل ایجاد معلولیت گفت: آزمایشات غربالگری سندروم دان حین بارداری، پرهیز از ازدواج‌های فامیلی، خودداری از فرزندآوری در سنین خیلی پایین یا بالا، توجه به سوابق معلولیت در خانواده، انجام آزمایش‌های ژنتیک پیش از بارداری و آزمایش‌های ژنتیک تکمیلی در طول دوران بارداری برای خانواده‌هایی که فرزند معلول دارند و... می‌تواند به کاهش قابل توجه معلولیت‌ها منجر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد