سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پتانسیل های خوزستان برای توسعه روابط اقتصادی با لهستان معرفی شد

            اهواز- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی اهواز پتانسیل های استان جهت توسعه فعالیت های اقتصادی را به هیات لهستانی معرفی کرد.

به گزارش ایرنا شهلا عموری شامگاه یکشنبه در نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با هیات تجاری لهستان در هتل بوستان این شهر اظهار کرد: ظرفیت‌هایی از قبیل وجود، 75 درصد نفت و گاز، شبکه‌های حمل و نقل ریلی، بنادر، همجواری با کشورهای خلیج و جاذبه‌های گردشگری نشانه پتانسیل و بستر مناسب و همچنین حضور سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران در خوزستان هستند.
وی افزود: استان خوزستان از جهت پتانسیل و ظرفیت‌های کشاورزی استان بی‌نظیری است که 75 درصد نفت و گاز کشور در این استان قرار گرفته است.
عموری گفت: وجود یک سوم آب‌های جاری کشور در خوزستان، شبکه‌های حمل و نقل ریلی، بنادر، همجواری استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عراق از مزایای اقتصادی این استان است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه 3 اتاق بازرگانی در خوزستان وجود دارد، گفت: تمام این ظرفیت‌های گفته شده نشانه پتانسیل و بستر مناسب و همچنین حضور سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران در خوزستان است.
وی در معرفی کشور لهستان به حضار گفت: کشور لهستان با 312 هزار هکتار مساحت جزء کشورهایی است که به منابع کربنی وابستگی دارد و به همین دلیل سهم سوخت‌های فسیلی در لهستان بیش از 90 درصد است و از نظر فرصت‌های کشاورزی پس از رومانی رتبه دوم را دارد که امیدوارم بتوانیم جوابگوی اهداف هیات ‌های تجاری لهستان در خوزستان باشیم.

*انجمن ایران و لهستان در هر دو کشور تاسیس می شود
همچنین در این نشست جرسی درازد، نماینده اتاق بازرگانی لهستان اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران و لهستان برای ارتقای روابط فی ما بین ، انجمن ایران و لهستان را در هر دو کشور تاسیس کردند.
وی افزود: اگر این دو انجمن کار خود را به خوبی ادامه دهند به توسعه و ارتقای روابط میان دو کشور کمک شایانی می کنند.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی لهستان با شرکت های ایرانی روابط صمیمانه ای دارد، گفت: به دنبال آن هستیم تا روابط میان دو کشور دوستانه باقی بماند.
درازد با اشاره به سفر هیات اقتصادی خوزستان به ورشو گفت: در ابتدای امسال گروه نمایندگی اتاق بازرگانی اهواز در پایتخت لهستان حضور پیدا کرد و ما این افتخار را داشتیم که میزبان نمایندگان این اتاق در ورشو باشیم.
وی افزود: همچنین هیات تجاری از لهستان به ایران آمدند و از اهواز بازدید کردند که نتایج خوبی حاصل شد.
نماینده اتاق بازرگانی لهستان تصریح کرد: سال گذشته نیز میزبان گروهی از نمایندگان خوزستان در لهستان بودیم و همانطور که پیداست روابط میان دو کشور بسیار صمیمانه و دوستانه است و امیدواریم این روابط به همین شکل ادامه پیدا کند.
٧١٤٨/6002
خبرنگار : هنا نیسی**انتشاردهنده : کبری آقازری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد