سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان: هیات های اقتصادی خارجی اقبال خوبی به استان دارند

            اهواز- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه به طور هفتگی هیئت‌های خارجی جهت سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های عمرانی در کشور حضور پیدا می‌کنند، گفت: خوزستان در بخش‌های مختلف اقتصادی بعد از تهران و در حقیقت دومین استان کشور در تولید 75 درصد تولید ناخالص داخلی است.

به گزارش ایرنا رضا قیصی پور یکشنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با هیات تجاری لهستان در هتل بوستان اهواز اظهار کرد: در استان خوزستان 86 درصد ذخایر نفت و گاز و ظرفیت تولیدات پتروشیمی 26 میلیون تن وجود دارد و از این رو تردد هیات های اقتصادی به این استان زیاد است.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های مشارکت نفتی بین کشور ما و عراق قریب به 300 هزار بشکه تولید داریم، ادامه داد: علاوه بر اینکه خوزستان در حوزه نفت مزیت دارد، این استان در تولید محصولات کشاورزی از قبیل گندم، کلزا و نیشکر رتبه اول را داراست.
قیصی‌پور با بیان اینکه در حوزه تولید برق و انرژی خوزستان حدود 12 هزار وات برق تولید می‌کند، تصریح کرد: تقریبا 20 درصد برق کشور از خوزستان تامین می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه امیدواریم روابط اقتصادی میان لهستان و خوزستان افزایش پیدا کند، گفت: دو طرف باید با بیان جزییات، روابط دو جانبه را ارتقا دهند و به یکدیگر نزدیکتر شوند تا شاهد توسعه روابط تجاری میان دو کشور در سطح کلان هم باشیم.
وی گفت: در پسابرجام شاهد حضور کشورهای مختلفی در ایران و به خصوص استان خوزستان بودیم، چرا که این استان در حوزه های اقتصادی حرف اول را در کشور می زند.
قیصی پور ادامه داد: در حوزه صادرات دو مرز صادراتی به کشور عراق داریم و از این دو مرز حدود 1.6 میلیارد دلار کالا به کشور عراق ترانزیت می شود.
هیات تجاری لهستان در ادامه سلسله برنامه ها و تعاملات اقتصادی با استان خوزستان به این استان آمدند.
پیش از این هیات اقتصادی خوزستان به همراهی استاندار به این کشور سفر کرده بودند.
٧١٤٨/6002
خبرنگار : هنا نیسی**انتشاردهنده : کبری آقازری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد