سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

صحبت از نبود امنیت برای گردشگران در خوزستان مغرضانه است

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران صحبت‎های مطرح شده در خصوص عدم وجود امنیت برای گردشگران خارجی در خوزستان را مغرضانه و پوچ توصیف کرد و گفت: چنانچه کسی می‎گوید استان خوزستان به دلیل مرزی بودن برای گردشگران ناامن است، مصداق ناامنی را نیز ذکر کند. 


به گزارش خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان، احمد اصغری‎قاجاری در نشست مشترک هیات رییسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش، اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران با فعالان گردشگردی خوزستان که ظهر امروز (شنبه) در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد با تاکید بر ظرفیت‎های بالای خوزستان در صنعت گردشگردی اظهار کرد: روز گذشته طی بازدیدی که از دزفول داشتم جاهای بسیار با ظرفیتی را در این شهرستان دیدم و احساسم این بود که با این همه پتانسل  و ظرفیت موجود در حال بازدید از یک استان شمالی هستم و واقعا حیف است که گردشگران ما از این ظرفیت‎ها بی اطلاع باشند. 


وی ادامه داد: کمسیون گردشگری اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر در دوره هشتم خود براساس سیاست‎گذاری‎های هیات رییسه و رییس اتاق بازرگانی ایران، علاقه‎مند هستند که به منظور جذب گردشگری و تسهیل در رفاهیات گردشگران در شهرستان‎ها و استان‎ها یک سری زیرساخت‎ها و بسترسازی‎هایی صورت دهند. 


رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران افزود: از این‎رو به دعوت رییس اتاق بازرگانی اهواز و روسای اتاق‎های بازرگانی خرمشهر و آبادان به خوزستان آمدیم تا مشکلات را بررسی و دلایل عدم انگیزه در جذب گردشگر را ریشه‎یابی کنیم. 


وی تصریح کرد: یکی از دلایل حضور ما در استان بررسی این است که آیا واقعا از همه پتانسل‎ها و ظرفیت‎ها در موضوع گردشگری خوزستان استفاده می‎شود یا خیر؟ هدف ما در اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی این است که هر کمکی که بتوانیم انجام دهیم و به گردشگری این منطقه کمک کنیم. 


اصغری قاجاری خاطرنشان کرد: امروز از یکی از مسوولان شنیدم که خوزستان در سال گذشته 180 هزار گردشگر داشته است که این آمار با توجه به این همه جاذبه توریستی، آمار پایینی محسوب می‎شود؛ این در حالی بود که کل کشور در سال گذشته حدود شش میلیون و 200 هزار گردشگر داشته است. 


وی در این خصوص اضافه کرد: از این تعداد گردشگر در سراسر کشور بالغ بر هشت میلیارد دلار درآمد کسب شد اما ما هنوز در اجرای فرمان مقام معظم رهبری و سیاستگذاران کشوری به نقطه اوج نرسیده‎ایم. 


رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: چنانچه باور ما این است که گردشگری کشور که امروزه صنعت نامیده می‎شود باید جایگزین صنعت‎نفت شود، این موضوع همتی عالی را می‎طلبد. اگر همگی در این راستا تلاش کنند قطعا این اتفاق رخ خواهد داد چرا که استان خوزستان دور از این نگاه نیست. 


او در ادامه با اشاره به صحبت‎هایی که پیرامون عدم وجود امنیت برای گردشگران خارجی در خوزستان مطرح می‎شود نیز گفت: اصولا ایران امن‎ترین کشور برای جذب گردشگران است و صحبت‎های که در خصوص نبود امنیت مطرح می‎شود کاملا مغرضانه است. اگر کسی می‎گوید استان خوزستان به دلیل مرزی بودن ناامن است، مصداق ناامنی آن را نیز ذکر کند. 


اصغری‎قاجاری افزود: برخلاف صحبت‎های مطرح‎شده در این خصوص، باید بگویم در تمام کشور امنیت به شکل عالی برقرار است و من در نمایشگاه فیتور اسپانیا در مادرید طی مصاحبه با تلویزیون این کشور هم گفتم که امن‎ترین کشور، جمهوری اسلامی ایران است. 


وی عنوان کرد: در ایران، یک توریست یک خودروی ال 90 کرایه می‎کند و با خانم خود در دل کویر یک هفته چادر می‎زند و کوچکترین مشکلی به لحاظ امنیتی برای او ایجاد نمی‎شود. حال می‎خواهم بدانم آیا نام این امنیت نیست؟ یک گردشگر به چه چیز دیگری نیاز دارد تا بتوان نام آن را امنیت گذاشت؟ بنابراین صحبت‎هایی که در این باب مطرح می‎شود همگی مغرضانه، پوچ و بی‎ارزش هستند. 


رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران با تمام زیرساخت‎های خود، امن‎ترین کشور برای گردشگران است افزود: ما چند نوع توریست از جمله توریست درمانی، توریست زیارتی، توریست فرهنگی و توریست گردشگری داریم. حال با توجه به این که کشور ما، کشوری اسلامی است ممکن است برخی‎ها به مذاق‌شان خوش نیاید که برخی مسائل فرهنگی که به عنوان مثال در ترکیه دیده می‎شود، در ایران دیده نشود. به همین دلیل چنین بحث‎هایی را مطرح می‎کنند. از آن‎جا که این مسائل در فرهنگ و دین ما جایی ندارند ما نمی‎توانیم برخی بسترها را در این خصوص فراهم کنیم. اما کسانی که واقعا برای ایران‎گردی، میراث و جاذبه‎های توریستی به کشور ما می آیند، قطعا ایران با پتانسیل‎هایی که در این زمینه دارد، آن‌ها را راضی خواهد کرد.     


به گزارش ایسنا، شهلا عموری، رییس اتاق بازرگانی اهواز، نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به آمار گردشگری کشور و تاکیدی که مقام معظم رهبری و رییس جمهور بر موضوع ایجاد اشتغال داشتند، اتاق بازرگانی اهواز تصمیم گرفت که از کمیسیون گردشگری اتاق ایران دعوت کند تا بررسی شود باتوجه به پتانسیل‎هایی که استان خوزستان در بحث گردشگری دارا است، این کمسیون چه راهکار و کمکی را پیشنهاد می‎کند تا به واسطه آن گردشگر بیشتری برای استان جذب و به تبع آن اشتغال بیشتری نیز ایجاد شود. 


وی اظهار کرد: هیاتی که از کمیسیون گردشگری اتاق ایران به خوزستان سفر کرده‎اند از شهرستان‎های دزفول، شوش و شوشتر بازدید داشتند که خوشبختانه نظر مثبتی را در خصوص این شهرستان‎ها داشتند و این پیشنهاد را به ما دادند که گزارش‎هایی را که در این خصوص تهیه کرده‎ایم را در اختیار آنان قرار دهیم تا بتوانند کمک‎هایی را به ما انجام دهند. 


رییس اتاق بازرگانی اهواز در ادامه با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اکو در اهواز گفت: از آنجا که تمرکز تجار ایرانی بیشتر روی کشورهای حوزه خلیج‎فارس از جمله عراق است، ما برای افزایش صادرات این درخواست را دادیم که تعدادی از اعضای ما در این اتاق عضو شوند و ما نمایندگی آن را در اهواز داشته باشیم تا از پتانسیل آن برای استان خوزستان نیز بهره ببریم. 


به گزارش ایسنا؛ در انتهای این نشست، دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اکو در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افتتاح شد. 


سازمان اقتصادی اکو از 10 کشور از جمله ایران تشکیل شده است و دفتر نمایندگی آن در خوزستان در حال حاضر بیش 40 عضو معتبر دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد