سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بارزانی: زمان تشکیل کشور کُرد فرا رسیده است

مسعود بارزانی

رئیس منطقه کردستان عراق در مصاحبه با لوفیگارو گفت که زمان تشکیل کشور مستقل کردستان فرارسیده است.

به گزارش مشرق، مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان عراق در گفتگو با روزنامه فرانسوی فیگارو اعلام کرد: زمان تشکیل کشور کرد هم اکنون فرارسیده و من امیدوارم که جدایی از بغداد به بهترین شکل صورت پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به پایان قریب الوقوع درگیری ها برای آزادسازی موصل از دست گروه تروریستی داعش، در خصوص اداره آینده این شهر گفت: "جنگی که پیشمرگه ها به همراه نیروهای عراقی در آن مشارکت داشتند، بسیار سخت بود اما نتایج خوبی به دست آوردیم، اگرچه آزادی کامل بخش غربی موصل هنوز هم بسیار مشکل است."

بارزانی در ادامه افزود: "در حال حاضر شکست داعش به معنای پایان این گروه که احتمالا فعالیت خود را با نام دیگری ادامه خواهد داد، نیست بلکه تهدید آن [داعش] تا زمانی که علل و دلایل حضور آن در منطقه از بین نرود، پیوسته وجود داشته و پابرجا خواهد بود.

رییس منطقه کردستان عراق در ادامه گفت: چنانچه ما از جامعه بین المللی انتظار اعطای استقلال داشته باشیم، کشور کرد هرگز تشکیل نخواهد شد. کرکوک یک شهر کرد است و مردم محلی آن از طریق همه پرسی  در خصوص پیوستن به ما یا باقی ماندن با بغداد تصمیم خواهند گرفت.

وی افزود:"بهتر است که نیروهای ائتلاف پس از آزادسازی موصل بمنظور حفاظت از اقلیت ها در اطراف آن بمانند. جدایی از بغداد باید مسالمت آمیز صورت گیرد و استقلال کردستان مشکلات را حل خواهد کرد."

منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد