سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رییس ستاد قالیباف در خوزستان

برنامه قالیباف برای ایجاد 5 میلیون شغل براساس برنامه ششم است

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در خوزستان با بیان اینکه نوع تخریب‌ها علیه قالیباف ناشی از کینه نسبت به فرزندان انقلاب و هجمه علیه انقلاب اسلامی است، گفت: در رأس برنامه‌های قالیباف نیز اشتغال و ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی مطرح است که تحقق این امر یعنی ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی، در برنامه ششم توسعه نیز پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، منصور کتانباف در نشست خبری که امروز (12 اردیبهشت ماه) با حضور اصحاب رسانه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود در تمام عرصه‌های انتخاباتی اعم از مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری بسیار سازنده و اثرگذار و شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تکلیفی بر دوش آحاد ملت است تا بتوانند در سرنوشت خود سهیم باشند.

وی تصریح کرد: حضور 100 درصدی مردم در انتخابات و انتخاب با بصیرت لازم و واجب است، مشارکت مردم در انتخابات هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی باید مانند ادوار گذشته انتخابات فعال باشد؛ نتیجه انتخابات هرچه باشد حتماً مبارک است؛ چراکه اعتقاد داریم هر اتفاقی بیافتد خواست خدا بر آن حاکم است. ان‌شاءلله خداوند مقدر کند که در تعیین سرنوشت ملت دل‌های مردم به سمت روشنایی و نور حرکت کند.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در خوزستان با بیان اینکه اهداف برنامه‌های انتخاباتی قالیباف حول چهار محور و براساس برنامه ششم توسعه است، عنوان کرد: اهداف این برنامه در برنامه ششم نهفته است. وقتی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی سخن می‌گوید این سخن نشانگر این است که اکنون کشور ایران در بحث اشتغال به‌شدت دچار مشکل است.

کتانباف ادامه داد: نامگذاری سال‌های گذشته توسط رهبر که بر محوریت اقتصاد و به‌ویژه اقتصاد مقاومتی قرار داشتند، نشانگر این است که اساسی‌ترین و مهم‌ترین مشکل امروز جامعه اشتغال است؛ در رأس برنامه‌های قالیباف نیز اشتغال و ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی مطرح است که تحقق این امر یعنی ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی، در برنامه ششم توسعه نیز پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی که در برنامه‌های انتخاباتی قالیباف مطرح شده، براساس آمایش سرزمین پیش‌بینی شده است. یکی از مباحثی که هم درآمد و هم اشتغال‌زایی را ارتقا می‌دهد بحث صنایع پایین‌دستی است. در خوزستان صنایع مادر و صنایع بالادستی بسیاری نظیر نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد وجود دارد و علاوه بر آن در حوزه کشاورزی نیز خوزستان هم در زمینه تولیدات زراعی و هم در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست کشور را دارد.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در خوزستان افزود: بنابراین علاوه بر اینکه توسعه صنایع پایین در خوزستان می‌تواند فرصت‌های بسیار زیادی برای اشتغال‌زایی ایجاد کند، راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و توسعه صنایع پایین‌دستی کشاورزی در خوزستان از ظرفیت‌هایی   است که به خوبی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به علاقه و دغدغه بسیار زیاد آقای قالیباف به خرمشهر حتماً در برنامه خود درصدد احیای بندر خرمشهر که روزی بزرگترین و اساسی‌ترین بندر کشور بود، بر می‌آیند.

کتانباف با بیان اینکه برنامه مدون قالیباف برای ریاست جمهوری با کمک دانشگاه‌ها و طبق راهبردهای قالیباف تنظیم شده است، اظهار کرد: خوزستان به علت دارا بودن زیرساخت‌ها و منابع خدادادی قطعاً سهم قابل توجهی در ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی توسط دولت قالیباف خواهد داشت. امیدواریم فرصتی ایجاد شود تا آقای قالیباف به‌عنوان رییس‌جمهور بتواند در خوزستان تأثیر‌گذار باشد.

وی در خصوص برنامه‌های قالیباف برای قشر جوانان به لزوم اشتغال‌زایی برای جوانان اشاره کرد و گفت: قطعاً جمعیت جوان کشور جویای کار هستند، بنابراین اساسی‌ترین و نخستین کار دولت قالیباف اشتغال‌زایی خواهد بود و در این صورت است که به صورت خود به خود معیشت خانوارها بهبود می‌یابد.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در خوزستان افزود: آنچه برای جوانان و کل جامعه در برنامه انتخاباتی قالیباف مدنظر قرار گرفته، بحث زیرساخت‌ها و راهبردهای فرهنگی و اجتماعی است که قبلاً در مقیاس جمعیتی کوچک‌تری یعنی در شهر تهران تجربه شده است. اگر امروز در برنامه انتخاباتی قالیباف صحبتی می‌شود، قبلاً این وعده و سخن در مقیاس کوچکتری تجربه و آزمایش شده است.

کتانباف ادامه داد: جمعیت سیال تهران 15 میلیون نفر است، بنابراین وقتی مجموعه خدمات مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ... به این مقیاس جمعیتی ارائه شده است، این برنامه‌ها را می‌توان به کل کشور تسری و تعمیم داد. سرفصل تمام برنامه‌های دولت قالیباف اشتغال‌زایی است و در کنار آن اقدامات فرهنگی و اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه قالیباف شهرداری را از نهادی صرفاً خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی تبدیل کرد، گفت: امروز بر اساس تقسیم‌بندی جغرافیایی شهر تهران، 374 محله در این شهر وجود دارد که در هر محله یک سرای محله مستقر شده و مدیریت آن تماماً در اختیار جوانان آن محله قرار دارد و از این طریق مشارکت جوانان برای اداره محله و در نهایت اداره شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همین امر را می‌توان در مقیاس کشوری نیز انجام داد.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در خوزستان با تاکید بر اعتقاد قالیباف به اثرگذاری و استفاده از ظرفیت‌ها در سطوح مدیریتی اظهار کرد: 123 شهردار ناحیه در زیرمجموعه سازمان شهرداری تهران وجود دارد که بر اساس دستور آقای قالیباف‌ هیچ‌کدام از شهرداران نباید بالای 35 سال سن داشته باشند و این اظهارنظر آقای قالیباف به علت اعتقادی است که به جوانان دارند که جوانان می‌توانند سازنده، مؤثر و محرک باشند و از نشاط جوانان می‌توان جامعه را به حرکت در آورد.

کتانباف در خصوص نگاه قالیباف به جامعه بانوان و مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: با توجه به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و با توجه به پیشرفت جامعه، بانوان امروزه توانسته‌اند از مدارج علمی بالایی برخوردار شوند و مشارکت بسیار بیشتر و فعال‌تری در عرصه‌های مختلف داشته باشد. دیگر کسی نمی‌تواند این ظرفیت را نادیده بگیرد. تعداد قابل توجهی از مدیران شهرداری تهران در رده‌ها و سطوح مدیریتی مختلف از بانوان هستند. مشارکت بانوان در مجموعه شهرداری تهران به علت تفکر و اعتقاد آقای قالیباف به استفاده از ظرفیت بانوان در اداره این تشکیلات است که قطعاً می‌توان این امر را به کل جامعه تعمیم داد.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران مجموعه‌هایی تحت عنوان شهربانو که در حقیقت مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند، راه‌اندازی شده این مجموعه‌ها تماماً توسط بانوان و به‌صورت تشکیلاتی مردمی مدیریت می‌شوند. در هر کدام از این مجموعه‌ها 14 نفر از بانوان بحث‌های مختلف ارتقاء آموزش و سطح معلومات بانوان، موضوعات فرهنگی و ... را انجام می‌دهند و در اصل این مجموعه می‌تواند برای پیشبرد امور در مدیریت شهر تصمیم‌سازی کند؛ در برنامه آقای قالیباف سرفصل‌های خوبی برای بانوان پیش‌بینی شده است.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در خوزستان با تاکید بر لزوم اشتغال‌زایی جهت بهبود معیشت خانوارها عنوان کرد: قطعاً با تحقق ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی که از اهداف برنامه آقای قالیباف است و شاغل شدن اعضای بیشتری از هر خانواده، معیشت خانوارها بهبود می‌یابد.

کتانباف بیان کرد: آقای قالیباف در مناظره خود با سایر کاندیداها گفتند اگر نوع ساخت‌وسازهای شهرداری در تهران موجب آلودگی محیط زیست این شهر شده است، علت آلودگی سایر کلانشهرها نظیر اراک، اهواز، تبریز و ... چیست؟ عدم رسیدگی به محیط زیست در سطح کشور موجب رقم خوردن اتفاقات و مشکلات کنونی شده است. پدیده ریزگردهای خوزستان تماماً ناشی از کانون‌های خارجی نیست و کانون‌های بحرانی در خوزستان قرار دارند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در گذشته می‌گفتند تمام منشأ ریزگردهای خوزستان ناشی از کانون‌های خارجی است اما اکنون برای مهار ریزگردها به سراغ کانون‌های گرد و خاک مرزی نرفته‌اند؛ قاعدتاً بخشی از ریزگردهای خوزستان ناشی از کانون‌های خارجی است، اما عدم رسیدگی و اقدامات مناسب موجب رقم خوردن این مشکل زیست‌محیطی برای شهرهای مختلف خوزستان شده است.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف اظهار کرد: در شهرداری تهران واحد محیط زیست وجود دارد که برای رفع آلودگی شهر تهران و افزایش قابل توجه تعداد روزهای پاک در این شهر برنامه شش ساله تدوین شد؛ ما معتقدیم که این برنامه به شرطی که امکانات و ابزارهای لازم آن در اختیار شهرداری قرار بگیرد در چار سال هم قابل اجرا است. در حقیقت اکنون 80 درصد آلودگی تهران ناشی از آلاینده‌های متحرک یعنی خودروها است که این ادعا قابل اثبات است.

کتانباف ادامه داد: آب و هوای تهران از 27 اسفندماه تا 13 فروردین ماه سال بعد در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد و علت آن خروج بخش عمده‌ای از خودروهای شخصی از شهر است؛ بنابراین معتقدیم که نخستین مرکز آلایندگی در تهران را خودروها تشکیل می‌دهند، اما با این وجود می‌بینیم که اتوبوس‌های فرسوده که عمر آن‌ها به پایان رسیده است را به‌جای اسقاط به ناوگان درون شهری منتقل می‌کنند. علاوه بر این موتورسیکلت‌ها هشت برابر ماشین‌ها آلایندگی تولید می‌کنند و تمام این عوامل موجب این گرفتاری شده است که نه‌تنها در تهران بلکه در تمام کلانشهرها با آن مواجه هستیم.

وی افزود: برنامه مدون و مکتوب رفع آلودگی‌ها و آلاینده‌های تهران اجرایی نشد؛ چراکه دولت خواستار آن بود که خودش این برنامه را اجرا کند، اما شهرداری معتقد بود که این برنامه توسط دولت اجرا نمی‌شود. در همین زمان دولت اقدام به ارائه تسهیلات خرید خودرو کرد؛ در صورتی که می‌توانست از همین ظرفیت برای نوسازی 85 هزار تاکسی زرد سیار تهران استفاده کند، اما به‌جای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مردم را به خرید خودروی بیشتر ترغیب کرد.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در خوزستان با بیان اینکه نگاه دقیق‌تری به خوزستان در برنامه زیست‌محیطی قالیباف شده است، عنوان کرد: زندگی در خوزستان بسیار سخت شده و مردم با مشکلات بسیاری زندگی می‌کنند. در هفته چهار یا پنج روز پدیده گرد و غبار ایجاد می‌شود که تمام عوامل این پدیده در کانون‌های خارجی خلاصه نمی‌شود. دستبرد به آب و انحراف مسیر آب‌های جاری خوزستان، همچنین رفتار نامناسب با خاک بخشی از عوامل بروز این پدیده است که عمده این عوامل به‌سرعت قابل مدیریت هستند.

کتانباف افزود: البته برای حل معضل ریزگردهای خوزستان حتماً باید برنامه درازمدتی تنظیم شود. اگر فردی ادعا دارد در کوتاه‌مدت این مشکل قابل حل است، قطعاً آشنا به این موضوع نیست و از عمق فاجعه ریزگردهای خوزستان اطلاع ندارد.

وی تصریح کرد: آقای قالیباف سال‌های سال است که بحث مدیریت واحد شهری را مطرح می‌کند، اما متاسفانه دولت با آن مخالفت می‌کند؛ چراکه دولت تصور می‌کند در صورت واگذاری اختیارات به مجموعه مدیریت شهری به جایگاه خود خدشه وارد می‌کند. در صورتی که این‌گونه نیست، شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی است و دولت هم باید به آن کمک کند، اما به دلایل مختلف دولت به آن کمک نمی‌کند و دولت آن‌قدر حجیم و کم‌کیفیت شده که دیگر نمی‌تواند حقوق شهروندی را ادا کند.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در خوزستان گفت: دولت وظیفه دارد 50 درصد هزینه‌های حمل و نقل عمومی را پرداخت کند؛ مثلاً در بحث ناوگان اتوبوس‌رانی دولت موظف به پرداخت 82.5 درصد هزینه‌ها است، اما این کار را نه‌تنها در تهران بلکه در مجموعه کلانشهرهای کشور انجام نمی‌دهد. از سال 62 مقرر شد که منابع شهرداری تدوین و ابلاغ شود تا درآمدهای پایدار شهردار مشخص شود؛ از آن زمان نه‌تنها کمک‌ها به شهرداری‌ها قطع شد، درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نیز تعیین نشد.

کتانباف بیان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز با اینکه قانون خوبی است، اما متاسفانه به خوبی اجرا نشد و به شهرداری‌ها اجازه داده نشد که دولت را حسابرسی کنند. دولت‌ها باید نگاه ویژه‌ای به شهرها داشته باشند و این نگاه ویژه در بهترین حالت این است که امورات شهر در اختیار شهرها قرار بگیرند؛ آقای قالیباف چنین برنامه‌ای دارد.

وی همچنین از ابلاغ حکم روسا و دبیران ستادهای شهرستانی قالیباف در خوزستان خبر داد و عنوان کرد: برای بحث تبلیغات آقای قالیباف در خوزستان این استان را به هشت منطقه تبدیل و برای هر منطقه یک مسئول مشخص کردیم. به‌زودی این ستادها راه‌اندازی خواهند شد. هفته آینده نیز قالیباف به خوزستان سفر و با مردم، نخبگان، عشایر و .. دیدار خواهد کرد.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در خوزستان با اشاره به تخریب‌های پس از نخستین مذاکره علیه قالیباف، بیان کرد: تخریب‌ها محدود به این نبوده و سابقه طولانی‌تری دارد؛ بخشی از تخریب‌ها علیه قالیباف از درون کشور صورت می‌گیرد و بخشی از آن از خارج از کشور هدایت می‌شود، اما آنچه آقای قالیباف خیلی به آن توجه نمی‌کند، همین تخریب‌ها است. نوع و ساختار تخریب‌ها ناشی از کینه نسبت به فرزندان انقلاب و این تخریب‌ها در حقیقت هجمه علیه انقلاب است.

کتانباف گفت: زمانی که املاک شهرداری را مقابل بحث حقوق‌های نجومی قرار دادند، دادستان کل کشور یعنی آقای منتظری با حضور در صداوسیما گفتند که بینی و بین‌الله در بررسی موضوع املاک شهرداری مجموعه دستگاه قضا به ستاد سازمان یافته‌ای در شهرداری تهران دست پیدا نکرد و خانواده آقای قالیباف و شخص آقای قالیباف مبرا از این اتهامات هستند. این امر نمونه‌ای از اتهامات علیه مجموعه قالیباف و شخص قالیباف بود که دیدیم که خداوند چگونه پاسخ اتهام‌زنندگان را داد و تمام افرادی که در این ماجرا نقش داشتند، زیر سؤال رفتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس تأیید خود دولت، شهرداری 16 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که در صورت پرداخت این پول توسط دولت، شهرداری به مدت 2 سال از نقدینگی بی‌نیاز می‌شود؛ 40 درصد از زیرساخت‌های فعلی شهر تهران مربوط به دوره 12 ساله فعالیت قالیباف در منصب شهرداری تهران است، با وجود اینکه دولت در حال حاضر کمتر از یک درصد از هزینه‌های شهرداری تهران را پرداخت می‌کند. ‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد