سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خیانت بخش خصوصی در اداره موزه هنرهای معاصر اهواز محرز است

محمد جوروند ارشاد اسلامی خوزستان
شناسهٔ خبر: 3962840 -
اهواز ـ مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: بخش خصوصی در اداره موزه هنرهای معاصر اهواز خیانت کرد و این کار را می توان با عکس و مستندات ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوروند ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: انجمن گرافیک را دوباره تشکیل خواهیم داد و بحث هفته گرافیک اهواز که به کوشش و همت هنرمندان گرافیک، انجمن هنرهای تجسمی و اداره ارشاد اهواز برنامه ریزی شده است را حمایت می کنیم.

وی افزود: ایجاد ارتباط میان طراحان گرافیک پیشکسوت و نوپا یکی از اهداف برگزای این هفته در اهواز که می توان تجارب خود را به هنرمندان نوپای این هنر اندیشه ای منتقل کنند.

مدیرکل ارشاد خوزستان تصریح کرد: تئاتر هنری است که نیاز به دیده شدن دارد ولی به نظر می رسد که هنرهای تجسمی نیز در گوشه ای از خانه هم قابل انجام است و هنرمند حتی در انزوا نیز می تواند ماحصل شهود درونی خود را شکوفا کند؛ هرچند قابل ارائه در گالری و یا نمایشگاه هم هست.

جوروند بیان کرد: هنر حاصل زایش در یک لحظه و آن است و به نظرم گرافیک و هنرهای تجسمی نیز از این تعریف تبعیت می کند.

وی عنوان کرد: برگزاری هفته گرافیک برای معرفی بهتر و بیشتر هنرمندانی است که شناخته نشده هستند و در خانه و یا دفاتر کارهایی را انجام می دهند. بررسی روند و آینده گرافیک اهواز را نیز در خلال برگزاری این هفته گرافیک انجام خواهیم داد.

مدیرکل ارشاد خوزستان یادآور شد: خوشبختانه با حمایت استاندار خوزستان و پیگیری از طریق ارشاد کشور مقرر شد که موزه هنرهای معاصر را به ارشاد برگردانیم چون متعلق به هنرمندان این استان هست.در ارتباط با حل این موضوع حتی وکیل حقوقی هم گرفته ایم.

جوروند با تاکید بر اینکه باید به همه هنرمندان بابت کارهای انجام شده در موزه هنرهای معاصر تسلیت گفت، بیان کرد: خیانت محرز بخش خصوصی را با ارائه عکس و مستندات می توانیم به اثبات برسانیم و برخی از کارهای انجام شده در این موزه حتی به عنوان جرم تلقی می شوند که بسیار هم زشت است.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در جایی غیر از موزه به نظرم نوعی اعتراض به واگذاری موزه است چون این موزه به ظلم و ستم واگذار شده و باید در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.

مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: برنامه هفته گرافیک را همزمان با اهواز در شهرهای شوشتر، شوش، آبادان، دزفول و بهبهان نیز برگزار می کنیم.

جوروند اضافه کرد: هنرهای تجسمی را باید بیشتر مورد توجه قرار داد چون برای سایر هنرمندان رشته های دیگر جریان سازی رسانه ای می شود ولی اهالی رشته هنرهای تجسمی آنقدر محجوب هستند که حتی موزه هنرهای معاصر هم از آنها گرفتند.

وی اظهار کرد: استاندار خوزستان نیز برای برگرداندن موزه هنرهای معاصر تأکیدات بسیاری داشته و جلساتی را هم با وی برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رونمایی از پوستر هفته گرافیک اهواز نیز در این جلسه توسط مدیرکل ارشاد خوزستان انجام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد