سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استقرار گمرک در گیت های منطقه آزاد اروند ظرف دو هفته آینده

گمرکات آذربایجان شرقی
شناسهٔ خبر: 3961174 -
آبادان–ناظر گمرکات استان خوزستان از استقرار در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند ظرف دو هفته آینده خبر داد.

محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در زمان حاضر در مراحل نهایی کار برای استقرار در گیت ها قرار داریم که با رفع نقاط بسیار کوچک باقی مانده و مستقر شدن همکاران مربوط به این حوزه همچون پلیس راهور و نیروی انتظامی در کنارمان، آمادگی کامل برای استقرار ایجاد می شود.

جعفری افزود: برای انجام بهینه کارها گمرکاتمان را دسته بندی کرده ایم و احکام برای استقرار در گیت های منطقه آزاد اروند آماده تحویل است، تکلیف داریم تا با حداقل ها در گیت ها مستقر شویم و از آنجایی که موافق انجام کاری هستیم که تسهیلات و منفعتش حتی به طور موقت، برای مردم آبادان باشد لذا به محض آماده شدن گیت ها به سرعت در آنها مستقر می شویم.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد با رفع نقاط کوچک باقی مانده، می توانیم ظرف یکی دو هفته آینده در گیت ها مستقر شویم.

جعفری تصریح کرد: خوشبختانه به لحاظ تامین نیروی فنی مورد نیاز (ارزیاب ها) مشکلی نداریم زیرا بر اساس هماهنگی های انجام شده این نیروها از گمرکات آبادان و خرمشهر تعیین شده اند.

ناظر گمرکات استان خوزستان گفت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و شتغال نامگذاری شده، هدفگذاری از ورود و استقرار در این گیت ها در مرحله نخست برای آن است که سهمیه تعیین شده ۴۰۰ میلیون دلار و یا بیشتر(که مد نظر گمرک هم هست) برای شهرستان را محقق کنیم و این یعنی گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

جعفری با اشاره به استقرار گمرک در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر افزود: با استقرار گمرک در گیت های منطقه آزاد اروند دیگر بحث تضامین، ضمانت نامه و قوانین خاصی که در آن مناطق هست، برداشته می شود، یعنی اگر یک شرکت، یک خط تولید و یا سازمانی که نیازهای اولیه اش با ورود کالایی رفع می شود، با استقرار گمرک در گیت ها به طور قطع دیگر نیازی به ضمانت نامه، مجوزها و اظهار نامه ها نیست و این اتفاق تنها در محدوده منطقه آزاد اروند انجام می شود و در سایر مناطق استان خوزستان چنین نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد