سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روستای پایه پل میانرود شوش در خطر تخلیه شدن

اهالی روستای پایه پل میانرود از توابع شهرستان شوش می‌گویند که مورد شکایت اداره حفاظت از منابع طبیعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، شرایط اقلیمی، منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی شهرستان شوش باعث شده است تا بخش اعظمی از آن در محدوده حفاظتی منابع طبیعی و محیط زیست قرار بگیرد.

برخی کارشناسان معتقدند که ضعف در تعیین دقیق حریم حفاظت‌شده توسط این سیستم‌ها باعث شده تا شهرستان شوش در بخش توسعه روستایی دچار مشکل شود.

مهدی اهل منطقه‌ای به نام پایه پل میانرود از توابع شهرستان شوش در گفت‌وگو با فارس در این ارتباط اظهار کرد: خانه‌ام از دهه 60 سند داشته اما این خانه بارها توسط اداره‌های مختلف مورد شکایت قرار گرفته و تهدید به تخلیه شده است.

وی ادامه می‌دهد: اداره محیط زیست شوش در سال 77 اعلام کرد که خانه‌های منطقه ما در محدوده تعیین شده خودش است.

مهدی افزود: بدین ترتیب اداره محیط زیست بر علیه ما شکایت کرد و پس از خون دل خوردن و کش و قوس‌ها و پیگیری‌های فراوان سرانجام در سال 92 حکم به نفع ما صادر شد.

وی تصریح کرد: پس از رهایی از کابوس تخلیه خانه‌هایمان دو سال بعد یعنی در سال 94 منابع طبیعی ادعای تملک اراضی را پیش کشید؛ آنها هم اکنون از طریق قضایی حکم تخلیه خانه‌هایمان را گرفته‌اند و ما به سختی در حال پیگیری هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، نبود تعامل بین بخشی و هماهنگی میان ادارات باعث شده است تا مشکلات عرصه و حریم کارشناسی نشود و برای رفع آنها اقدامات اساسی شکل نگیرد.

پل میانرود که در دست احداث است مسافت شهرهای هفت تپه و دزفول را تا ۴۰ کیومتر کاهش می‌دهد؛ در اطراف این پل و در محدوده شهرستان شوش روستایی با حدود 20 خانوار وجود دارد که روستای پایه پل میانرود نامیده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد