سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

افزایش مغروقه های خارج شده از اروندرود و کارون به 180 فروند

خرمشهر - ایرنا - مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:نخستین مغروقه در اروند رود طی سال جاری با کمک نیروهای عملیاتی خارج شد.

عادل دریس دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:این شناور غرق شده از نوع دوبه با ابعاد 45 متر طول، 8 متر عرض و 4 متر ارتفاع در محدوده شرکت کشتی سازان اروندان قرار داشت.
وی شناور خارج شده را از نوع شناورهای مغروقه نیمه سخت در اروند رود عنوان کرد و گفت:این مغروقه در راستای ارتقاء ایمنی و پاکسازی رودخانه اروند خارج سازی شد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه با خارج سازی این مغروقه تعداد مغروقه های خارج شده از کارون و اروندرود به 180 فروند افزایش یافته، اضافه کرد: از سال 72 تاکنون 55 فروند از اروندرود و 125 فروند مغروقه از کارون خارج سازی شده است.
دریس گفت:مغروقه خارج شده از اروندرود طی سال جاری بر اساس قرارداد خارج سازی 39 فروند مغروقه در آبراه اروند که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده بود، صورت گرفت.
وی در ادامه گفت: قرارداد خارج سازی 39 فروند مغروقه در آبراه اروند با اعتباری بیش از 625 میلیارد ریال در حال انجام است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: بر اساس این قرارداد تاکنون 17 فروند شناور مغروقه شامل 12 فروند مغروقه آسان، سه فروند مغروقه سخت و دو فروند نیمه سخت خارج سازی شده و 22 فروند مغروقه دیگر نیز می بایست خارج سازی شود.
دریس در ادامه سخنانش گفت:در مجموع 72 فروند مغروقه در رودخانه های اروند و کارون باقیمانده است که با خارج سازی آنها، رونق و توسعه اقتصادی منطقه افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا بندر خرمشهر در شمال غربی خلیج فارس و در جنوب غربی جمهوری اسلامی ایران و همسایگی جنوب شرقی کشور عراق (مرز زمینی شلمچه)، محل تلاقی رودخانه های اروندرود و کارون در استان خوزستان واقع شده است.
این بندر سابقه طولانی در تجارت دریایی داشته و ساخت و بهره برداری از اسکله های ویژه پذیرش کشتی های اقیانوس پیما در بندر خرمشهر در سالهای آغازین 1300 شمسی شروع شده و در زمان جنگ جهانی دوم و پس از آن به اوج خود رسید.
سالهای قبل از انقلاب اسلامی بندر خرمشهر با داشتن 20 اسکله یکی از بزرگترین بنادر کشور به حساب می آمد و سال 1356 چهار میلیون تن کالا از این بندر به کشور وارد شد.
زیرساخت های قبل از جنگ اعم از اسکله ها ،انبارها و محوطه ها بازسازی شده است.
7100/6125 خبرنگار: کمیله حجازی *** انتشاردهنده : سیدبهادر حسینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد