سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تحلیل فارس از حضور حدادی در جمع بندرامامی‌ها

زور نمایندگان خوزستان به هم نخواهد رسید
دو نماینده بسکتبال خوزستان در لیگ برتر کشور، برای تقال با یکدیگر در مراحل پایانی لیگ از قدرت واحدی برخوردارند که این موضوع دو تیم را دچار چالش کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز، طبق اخباری که چند ماه پیش در خبرگزاری فارس استان خوزستان منتشر شد، سرانجام حامد حدادی ملی‌پوش خوزستانی بسکتبال ایران همچون فصل قبل به پتروشیمی بندرامام پیوست تا این تیم را در راه رسیدن به عنوان قهرمانی بیست و هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور یاری کند.

حدادی که پیش از این در لیگ چین و در تیم سیچوان حضور داشت، با پایان یافتن مسابقات باشگاهی در این کشور و راه نیافتن تیمش به مراحل پایانی، برای مدت معلومی به پتروشیمی پیوست، اما این بازیکن همچان با باشگاه چینی قرارداد داشته و به‌طور حتم هرگونه مصدومیت این بازیکن برای باشگاه بندرامامی بسیار گران تمام خواهد شد.

پتروشیمی بندرامام در فصل گذشته نفت آبادان را در فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در پیش روی داشت، و در فصل جاری نیز، برای رسیدن همتای آبادانی خود به فینال این رقابت‌ها بیشترین شانس را در نظر گرفته است.

بر همین اساس، سعی داریم در این گزارش، قدرت دو تیم را برای تقابل با یکدیگر در ادامه رقابت‌های لیگ برتر مورد قیاس قرار دهیم.

مهران شاهین‌طبع در پست گارد راس خود تنها حامد حسین‌زاده را در اختیار دارد و در برخی مواقع نیز با یاری گرفتن از بهنام یخچالی خلاء موجود در این نقطه را پر کرده و تا کنون نیز در این اقدام موفق بوده است.

با نگاهی به پست دو تیم پتروشیمی، متوجه یک بازیکن با کیفیت، باهوش، سرعتی، شوتیست و جوان همچون بهنام یخچالی می‌شویم که می‌تواند به تنهایی یک جناح تیم را رهبری کند.

در پست سوم بندرامامی‌ها نیز اوشین ساهاکیان حضور دارد که با کوله‌باری از تجربه می‌تواند خیال شاهین‌طبع و فوروارد‌های تیم خود را از بابت وجود یک پلی‌میکر تمام عیار راحت کند.

جمشیدی، اسماعیلی و آتشی نیز بازیکنانی هستند که در پست چهار پتروشیمی، نقطه قوتی ایجاد کرده‌اند و می‌توانند در تمام دقایق هر بازی برای تیم خود پیام‌آور شادی باشند.

اما در پست پنج و فوروارد این تیم که نقطه اتکای شاهین‌طبع نیز به شمار می‌رود، این مربی سعی کرده تمرکز تیم خود را بر روی جنگ‌های بدنی معطوف کرده و در زیر سبد همواره موفق باشد، ضمن اینکه با استفاده از شوتیست‌هایی همچون آتشی، جمشیدی و بازیکنان خارجی خود، حمایت لازم را از بازیکنان بلند قامتی همچون حدادی، ارغوان و فورواردهای خارجی خود داشته باشد.

شاهین‌طبع به خوبی می‌داند که حدادی از هر جنگی در زیر سبد دست خالی بیرون نخواهد امد و بدون شک بیشتری کارآیی را از این بازیکن انتظار خواهد داشت.

اگر بگوییم بیشترین دلیلی که پتروشیمی را در مصاف سال گذشته دو تیم نفت آبادان و پتروشیمی به عنوان قهرمانی رساند، حامد حدادی بودع اغراق نکرده‌ایم.

بااین اوصاف به راحتی می‌توان دریافت که پتروشیمی در خطوط یک، دو و سه ضمن اینکه از قوت خوبی برخودرار است، دچار کمبود و نیرو است و نقطه قدرت تیمی‌اش را به سنتر‌های خود منتقل کرده است.

اما با نگاهی به ترکیب نفتی‌های آبادان، این تیم را به لحاظ مهره غنی‌تر خواهیم یافت.

سرمربی جوان این تیم با جمع‌آوری مجموعه‌ای یک دست و مثمر ثمر دست خود در تمامی پست‌های تیمی پر کرده، ضمن اینکه تا جایی که امکانش وجود داشته، نفت آبادان از نیمکت قدرتمند‌تری نسبت به سال گذشته برخوردار است و تجربه بیشتری نیز در این آوردگاه کسب کرده است.

بر همین اساس، هماد سامری با به خدمت گرفتن فرید اصلانی و در اختیار داشتن سجاد مشایخی، همچنین وجود سودمند بازیکن دورگه این تیم، نقطه قوت خود را به پست یک منتقل کرده است، به گونه‌ای که نفتی‌ها هیچ‌گاه در پست گارد دچار کمبودی نخواهند بود و به راحتی می‌توانند با ریز نقشی و سرعت، از سد فوروارد‌های بلند قامت لیگ عبور کرده و با حرکات الی آپ خود فاتح سبد باشند، این شگرد نفتی‌ها در منطقه گارد خواهد بود.

هماد سامری در پست دو خود خلوت‌ترین نقطه را ایجاد کرده و با در اختیار داشتن عماد سلمانی باهوش، زیرک و خلاق، از سجاد مشایخی نیز در این نقطه کمک خواهد گرفت تا خلا احتمالی را پر کند.

در پست سه نفت آبادان، سامری بهترین گزینه را در اختیار دارد که سعید داورپناه نام دارد، داورپناه با رهبری کم‌نظیری که از خود در تیم نفت به نمایش گذاشته و تاثیرگذاری مثال زدنی که از وی سراغ داریم، می‌تواند ثمرات بسیاری برای تیم خود در روزهای سخت داشته باشد.

محمدرضا اکبری نیز به عنوان یک بازیکن با تجربه و شوتیست، می‌تواند از به هم ریختگی دفاع حریف نهایت بهره را ببرد و موقعیت‌های پرتاب آزاد متمادی زیادی را برای خود و تمیش ایجاد کند.

آبادانی‌ها نیز همچون بندرامامی‌ها بر روی پست پنج خود حساب ویژه‌ای باز کرده و به تاثیرگذاری این نقطه چشم دوخته‌اند.

جایی که حسن‌زاده عمده امید هماد سامری را به خود اختصاص داده و میرزایی می تواند قدرت اول نفت در جنگ‌های زیر سبد باشد.

باید منتظر ماند و دید که سرمربی نماینده آبادان در خصوص فوروارد خود تجدید نظر خواهد کرد و یا ریچاردز انگلیسی، به کار خود در این تیم ادامه خواهد داد، که در این صورت، یک بازیکن تنومند و با قامتی بلند و وزنی بالا، باید در پرتاب‌ها واقدام‌ها، کمی تلاش بیشتر از خود نشان دهد.

با این تفاصیل، جامعه بسکتبال ایران بیصبرانه در انتظار تقابل دو تیم نشسته تا قهرمان لیگ برتر امسال را سرانجام و پس از یک لیگ فرسایشی بشناسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد