سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دریچه‌های سد دز و کرخه باز می‌شوند/ پرهیز کشاورزان و عشایر از تردد و سکونت در کنار رودخانه‌ها

رئیس ستاد بحران شهرستان شوش گفت: با افزایش بارندگی‌ها در بالادست رودخانه‌های دز و کرخه و باز شدن دریچه‌های سد و به دنبال آن طغیان رودخانه‌ها کشاورزان و عشایر از هرگونه تردد و استقرار در کنار این رودخانه‌ها خودداری کنند.

رضا نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: با افزایش بارندگی‌های چند روز اخیر در بالادست رودخانه‌های دز و کرخه و بازگشایی دریچه‌های سد این رودخانه‌ها جهت رها‌سازی حجمی از آب پشت سد، سازمان آب و برق خوزستان نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

وی از آمادگی کامل ستاد بحران برای مواجهه با هر گونه سیل احتمالی خبر داد و افزود: مردم شهرستان شوش در حواشی رودخانه‌های دز و کرخه بخصوص کشاورزان و عشایر از تردد و سکونت در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.

نجاتی زمان بازگشایی دریچه رودخانه‌های دز و کرخه را ظرف امروز و فردا اعلام کرد و در ادامه به دلیل احتمال بارندگی در منطقه خواستار لایه‌روبی جداول و معابر توسط شهرداری‌های شهرستان شوش شد.به گزارش خبرگزاری فارس، سال گذشته نیز در پی بازگشایی دریچه و رها‌سازی آب پشت سدهای کرخه و دز این رودخانه‌ها دچار طغیان شد و خسارات زیادی به کشاورزان و تاسیسات کشاورزی منطقه زد که پس از گذشت یکسال هنوز این خسارات برای کشاورزان پرداخت نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد