سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

10 سال حبس برای جاعل نشان استاندارد در خوزستان

مدیرکل استاندارد استان خوزستان از محکومیت 10سال حبس برای جاعل نشان استاندارد در این استان خبر داد

رضا دهدشتی زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس خوزستان در اهواز اظهار کرد: به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران تمامی تولید کنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده های تولیدی و تمدید آن در مواعد مشخص هستند. لذا تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و همچنین به کاربردن این نشان بر روی کالا بدون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد با استناد به مواد 9 و 11 قانون سازمان ملی استاندارد و ماده 756 قانون مجازات اسلامی ایران جرم بوده و مجازات قانونی خود را در بردارد.

وی در ادامه افزود: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از یک کارخانه تولید مصالح ساختمانی در اهواز مقادیر قابل توجهی کالا با جعل نشان استاندارد بر روی آنها کشف و توقیف گردید که پس از پیگیری اداره حقوقی این اداره کل و سیر مراحل قانونی در مراجع قضایی، مدیرعامل کارخانه به اتهام جعل این نشان دولتی به 10 سال حبس محکوم شد.

در پایان وی از همشهریان و هم استانی های عزیز درخواست نمود درصورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از استاندارد مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل درمیان بگذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد