سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چهارمی تیم مجتمع رباتیک اهواز در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران

تیم مجتمع رباتیک اهواز موفق به کسب مقام چهارم دوازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در بخش ربات‌های مین‌یاب کنترل از راه دور شد.

پردیس فرجادنیا عضو تیم رباتیک ARC ، در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در دوازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران که از 16 تا 18 فروردین‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، تیم 11 نفره ARC (Ahvaz Robotic Complex) از مجتمع رباتیک اهواز توانست در بخش ربات‌های مین‌یاب کنترل از راه دور مقام چهارم را کسب کند.

وی افزود: تیم‌های زیادی در مسابقه شرکت کرده بودند که تمام این تیم‌ها سابقه شرکت در مسابقات را داشتند، اما تیم ما امسال برای اولین بار در مسابقات شرکت کرد. 12 تیم در بخش ربات‌های مین‌یاب کنترل از راه دور در مسابقه شرکت کردند که از این تیم‌ها در نهایت چهار تیم به فینال راه یافتند. با توجه به اینکه برای اولین سال در مسابقات شرکت کردیم، راهیابی به فینال نیز برای ما یک نتیجه مناسب محسوب می‌شود.

فرجادنیا درباره مشخصات و ویژگی‌های ربات این تیم، گفت: ربات تیم ما در تعطیلات نوروز پس از هفت ماه کار با حدود 11 میلیون تومان هزینه، به اتمام رسید. وظیفه اصلی این ربات مین‌یاب، پیدا کردن مین بود؛ این ربات همچنین علاوه بر مین‌یابی، با توجه به قابلیت حرکت در چهار جهت با استفاده از بازوهای خود می‌تواند مین را خنثی و از زیر خاک خارج کند. پس از نمایش این ربات در مسابقات، استقبال زیادی از آن شد و حتی افرادی نیز خواهان تولید انبوه آن شدند.

وی همچنین در خصوص حمایت از تیم برای شرکت در مسابقات، تصریح کرد: علی‌رغم قول‌هایی که برای حمایت از تیم داده شده بود، هیچ حمایتی از تیم نشد و تمام هزینه‌های ساخت ربات به‌صورت شخصی تأمین شده است. تیم ما نیز به‌صورت مستقل در مسابقات شرکت کرد.

به گزارش ایسنا؛ دوازدهمین دوره‌ مسابقات ربوکاپ آزاد ایران (2017 Iran open) با حضور ۳۶۸ تیم رباتیک داخلی و خارجی فروردین‌ماه جاری در 2 بخش بزرگسالان و دانش‌آموزی در تهران برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد